اهدای ۱۱۵ جلد کتاب از سوی رهبر انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر

رهبر معظم انقلاب ۱۱۵ جلد کتاب به کتابخانه‌ مسجد ابوذر تهران اهدا کردند.
کد خبر: ۲۴۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ - 22July 2017
اهدای ۱۱۵ جلد کتاب از سوی رهبر انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، چندی پیش مستندی به‌مناسبت سالگرد ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، از تلویزیون پخش شد که در بخشی از آن، چند نما از کتابخانه‌ مسجد مسجد به تصویر کشیده شده بود؛ رهبر انقلاب اسلامی پس از مشاهده این مستند، تعدادی کتاب به کتابخانه این مسجد اهدا کردند.

چند روز بعد، این 115 جلد کتاب که شامل 43 عنوان بود، همراه با دستخطی از رهبر انقلاب، تحویل امام جماعت مسجد می‌شود؛ کتاب‌هایی که بیشتر آنها جنبه‌ی دینی و اخلاقی دارند: کتاب‌هایی نظیر نهج‌البلاغه‌ (ترجمه‌ی مرحوم دشتی)، میزان الحکمه، کیمیای سعادت، شرح گلشن راز، اسرار الصلواة، فیه ما فیه و مجلدات مختلف اخلاق ربانی حاج آقا مجتبی تهرانی که بین آنها خودنمایی بیشتری می‌کند.

در این بین برخی کتاب‌ها نیز جنبه‌ی فرهنگی و اجتماعی دارند: کتاب‌هایی مانند دریغ است ایران که ویران شود، علل انحطاط تمدن‌ها از دیدگاه قرآن، اصحاب امام حسن مجتبی (علیه السلام)، نقش وهابیت در ترویج خشونت و اسلام‌هراسی در دنیای کنونی، و فرهنگ فارسی عمید.

چند کتاب هم با موضوع دفاع مقدس بین این کتاب‌ها به چشم می‌خورد: کتاب‌هایی چون رمز موفقیت در فرماندهی، سرّ دلبران، افلاکی خاکی، بلندای نخل، بگو ببارد باران، شهید از حرم تا به حرم، درد شیرین، و خداحافظ دنیا.

اسامی و مشخصات کامل این 43 عنوان کتاب که از سوی رهبر انقلاب به کتابخانه‌ی مسجد ابوذر تهران اهدا شد، در جدول زیر آمده است:

فهرست کتاب‌های اهدایی رهبر انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر تهران (تیرماه 1396)
 
اهدای ۱۱۵ جلد کتاب از سوی رهبر انقلاب به کتابخانه مسجد ابوذر 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

 
نظر شما
پربیننده ها