امضای قرارداد ایران با اتحادیه بالگردی روسیه/ شروع صادرات محصولات هوایی ایران از ماکس ٢٠١٧

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی گفت: در بحث طراحی و تولید مشترک بالگردها در حال کارکردن با روس‌ها هستیم که در بحث طراحی مشترک کار به مرحله اجرایی نرسیده اما زمینه‌های آن فراهم شده و قرارداد آن در حال نهایی شدن و امضا است.
کد خبر: ۲۴۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ - 22July 2017
امضای قرارداد ایران با اتحادیه بالگردی روسیه/ شروع صادرات محصولات هوایی ایران از ماکس٢٠١٧به گزارش گروه سایر رسانه‌های  دفاع پرس، امیر عبدالکریم بنی طرفی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حاشیه نمایشگاه هوافضای روسیه (ماکس ٢٠١٧)، درخصوص اهداف حضور در ماکس٢٠١٧ اظهار داشت: هدفمان از شرکت در این نمایشگاه که از نمایشگاه های بزرگ اروپا در حوزه هوایی است، شرکت کارشناسان و محققین کشورمان و آشنایی آنها با دستاوردهای هوانوردی در سطح بین المللی است.

بنی طرفی افزود: البته امسال ما رویکرد جدیدی داریم که علاوه بر آشنایی با دستاوردهای دیگر کشورها، جمهوری اسلامی ایران نیز دستاوردهای خود را عرضه کند.

وی با اشاره به عرضه و معرفی انواع مختلف هواپیماها، بالگردها، پهپادها و دستاوردهای الکترونیک جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه گفت: ما کارهای طراحی و تحقیقاتی مشترکی با شرکت های اروپایی انجام خواهیم داد و از حالت خریدار صرف خارج شده ایم و به دنبال صادرات تکنولوژی هوایی به دنیا هستیم که این کار را از این نمایشگاه شروع کرده ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درخصوص همکاری ایران و روسیه در زمینه طراحی، ساخت و تعمیر بالگرد نیز تصریح کرد: در بحث طراحی و تولید مشترک بالگردها در حال کارکردن با روسها هستیم که در بحث طراحی مشترک کار به مرحله اجرایی نرسیده اما زمینه های آن فراهم شده و قرارداد آن در حال نهایی شدن و امضا است.

بنی طرفی خاطرنشان کرد: در بحث تعمیرات مشترک نیز با اتحادیه بالگردی روسیه همکاری می‌کنیم که قرارداد با آنها نهایی و امضا و همکاری با آنها شروع شده است.

وی با بیان اینکه روسها قبلا با ما همکاری لازم را نداشتند، گفت: با تکیه با توانمندی های داخلی توانستیم بالگردهایی را طراحی و تولید کنیم که پس از مشاهده توانمندی جمهوری اسلامی ایران، بسیار مشتاق همکاری در زمینه طراحی و تولید شدند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها