ادعای جنایتکاران دیروز و مدعیان امروز؛

امریکا مسئول پاسخگویی به حمله شیمیایی در سوریه است

در حالی که تجربه گذشته نشان می دهد امریکا به طور مکرر در جنایت های مختلف انسانی مانند حملات شیمیایی عراق علیه ایران همکاری داشته و یا سکوت اختیار کرده است، در روزهای اخیر و به بهانه مداخله در سوریه خود را به عنوان مسئول پاسخ به حملات شیمیایی در سوریه معرفی می کند.
کد خبر: ۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰ - 28August 2013

امریکا مسئول پاسخگویی به حمله شیمیایی در سوریه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رفتارهای دوگانه در سیاست خارجی امریکا موضوعی جدیدی نیست و این امر با انگیزه های مداخله جویانه سیاست خارجی این کشور در روزهای اخیر همراه شده است به گونه ای که به بهانه و اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در پی مداخله و در این کشور برآمده در حالی که در گذشته نسبت به جنایت های بزرگتر همانند حملات شیمیایی رژیم صدام علیه مناطق شهری ایران سکوت کرده بود.

در این رابطه خبرگزاری "اسکای نیوز" انگلیس طی گزارشی اعلام کرد: در حالی در روزهای اخیر بحث مداخله نظامی امریکا علیه دولت سوریه به بهانه استفاده دولت این کشور از سلاح شیمیایی مطرح شده است که اسناد فاش شده سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) نشان می دهد دولت امریکا از قصد صدام حسین برای استفاده از سلاح شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران آگاه بوده و در پی استفاده صدام از این نوع تسلیحات کشتار جمعی در مناطق شهری و نه جنگی ایران سکوت اختیار کرده است.

این گزارش از سکوت و همراهی امریکا با این نوع از جنایات صدام حسین علیه کشورمان در حالی فاش شده است که طی یک روز گذشته مقامات مختلف امریکایی همانند سخنگوی کاخ سفید و یا وزیر امور خارجه این کشور، خود را مسئول پاسخگویی به استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه معرفی کرده اند. نکته جالب توجه در این رابطه این موضوع می باشد که این ادعای مقامات امریکایی در حالی مطرح شده است که نه تنها تحقیقات سازمان ملل در مورد چگونگی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه منتشر نشده است بلکه شواهد موجود نشان از استفاده از این سلاح ها توسط شورشیان دارد.

در واقع دولت امریکا با ضمن تکرار رفتارهای دوگانه خود همانند سکوت در قبال برخی جنایات بشری و همراهی با عاملان آنها و مطرح کردن اتهاماتی علیه مخالفان در پی آن است با مداخله در مناطق مختلف خود را به عنوان کدخدای جهان معرفی نماید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار