تا اردیبهشت 97؛

فاز اول موزه عبرت در صحرای طبس آماده بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در صورت اختصاص اعتبار فاز اول موزه بین‌المللی شکست استکبار در صحرای طبس تا پنجم اردیبهشت سال 97 آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ - 23July 2017
فاز اول موزه عبرت در صحرای طبس آماده بهره برداری می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سرهنگ «محمدرضا فخر» امروز یک شنبه در جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان جنوبی احداث و راه‌اندازی دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس در بیرجند و موزه بین‌المللی شکست استکبار در صحرای طبس تصویب شده است.

وی افزود: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ردیف اعتبارات ملی تعریف شده اما سال گذشته بودجه‌ای به آن اختصاص نیافت که باید به آن توجه بیشتری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به موزه عبرت در صحرای طبس، گفت: مکان این موزه در کشور منحصر به‌فرد است اما ساخت این مرکز فرهنگی نیز به دلیل اینکه اعتبارات آن ملی است همچنان باقی مانده است.

به گفته وی در صورت اختصاص اعتبار فاز اول موزه بین‌المللی شکست استکبار (عبرت) در صحرای طبس تا پنجم اردیبهشت سال 97 آماده می‌شود.

فخر با تاکید بر اینکه در این استان 120 شهید گمنام در 45 منطقه دفن شده است، افزود: 25 یادمان شهدای گمنام شهری، 9 یادمان در دانشگاه‌ها و 6 یادمان در یگان‌های نظامی استان است.

وی افزود: در حال حاضر 16 یادمان شهدای گمنام استان تکمیل و آماده بهره‌برداری است و هفت یادمان در حال طراحی و پنج یادمان نیز پیشرفت فیزیکی 85 درصدی دارد.

به گفته مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی فردمحور و موضوع‌محور از رزمندگان استان گرفته شده که از این میزان 700 ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی فردمحور با رزمندگان خراسان جنوبی انجام شده است.

فخر به وجود 5 هزار عنوان کتاب در کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: همچنین 17 عنوان کتاب توسط این اداره کل چاپ شده و 10 عنوان کتاب در حال تدوین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها