دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

نبرد با تروریسم تکفیری از «موصل» تا «عرسال»

نیروهای محور مقاومت از مرزهای شمال‌غرب عراق تا مرزهای شمال‌شرق لبنان به نبرد با تروریست‌های تکفیری ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۲۴۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ - 23July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نمی‌توان نبرد حزب‌الله لبنان علیه داعش و جبهه النصره در ارتفاعات حومه شهرک عرسال در شمال‌شرق لبنان را از مبارزه نیروهای عراقی علیه تروریست‌های داعش در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار این کشور جدا دانست، همانطور که نبردهای ارتش سوریه با تکفیری‌ها در استان‌های حلب، رقه، حمص و دیرالزور را باید جزئی از این نبرد یکپارچه علیه هدف واحد، که همان تروریسم تکفیری است، به حساب آورد.  
 
هم‌اکنون ارتش سوریه ضمن پیشروی در جنوب و غرب استان رقه، که با پوشش هواپیماهای نیروهای هوایی ارتش روسیه انجام می‌شود، توانسته است منطقه سخنه، آخرین دژ داعش در شرق استان حمص را از لوث تروریست‌های این گروهک پاکسازی کند و به مرزهای استان دیرالزور برسد. ارتش سوریه همزمان با این حمله گسترده، عملیاتی موفقیت‌آمیز نیز در شمال شرق استان مرزی سویداء انجام داد تا در نتیجه دولت سوریه پس از 6 سال جنگ طاقت‌فرسا، بتواند نیمی از سرزمین‌های خود را مجدداً تحت کنترل درآورد.
 
واضح است که تا زمانی که خاک لبنان از وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی نشده باشد، مبارزه در عراق و سوریه به نتیجه نمی‌رسد. حضور تروریست‌های داعش و النصره در خاک لبنان، که طی ماه‌های اخیر منجر به چند حمله تروریستی و انتحاری در چند نقطه از استان بقاع در شمال شرق این کشور شد، سرانجام باعث شد که آنان در اردوگاه‌های آوارگان سوری در مرزهای لبنان و سوریه نفوذ و از آن‌ها به عنوانی پوششی برای اجرای عملیات‌های تروریستی در داخل خاک لبنان استفاده کنند.
 
این موضوع سرانجام باعث شد ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان طی یک عملیات ضربتی، دست به پاکسازی این اردوگاه‌ها بزنند. تروریست‌های تکفیری به همین دلیل سعی کردند اهالی سنی‌مذهب منطقه عرسال را با بهانه‌های فرقه‌گرایانه علیه ارتش و حزب‌الله تحریک کنند، اما آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه از سمت غرب و حزب‌الله و ارتش لبنان از نواحی جنوبی و شرقی ارتفاعات قلمون نشان داد که تروریست‌ها دیگر جایی در ارتفاعات واقع در مرزهای شمالی شرقی لبنان نخواهند داشت.
 
نبرد با تروریسم تکفیری از موصل تا عرسال 
از سوی دیگر تروریست‌ها گمان می‌کردند که با گفت‌وگو با دولت سوریه می‌توانند شرایط را برای انتقال خود از آخرین نقاط باقی‌مانده در ارتفاعات قلمون به ادلب یا دیرالزور فراهم کنند، اما مخالفت دمشق همزمان با تصمیم حزب‌الله مبنی بر پاکسازی آخرین نقاط تحت اشغال آنان، تمام امیدشان را نقش برآب کرد.
 
هم‌اکنون دولت و ارتش سوریه تمرکز خود را روی تأمین نقاط مرزی بویژه مرزهای مشترک با اردن استوار کرده‌اند. این اقدام، با در نظر گرفتن عملیات مشترک سوریه با مشارکت حزب‌الله و ارتش لبنان از یک‌سو و تلاش نیروهای عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر از سوی دیگر، نشان از اتحاد نیروهای محور مقاومت (ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان) و شریک راهبردی آنان (روسیه) برای پاکسازی کامل منطقه از وجود تروریست‌ها است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار