نوکنده عنوان کرد؛

همکاری موزه ملی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در راستای ورود اشیا تاریخی به کشور

رئیس موزه ملی ایران گفت: همکاری خوبی میان موزه ملی ایران و یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در راستای اسکوت و ورود اشیا تاریخی به کشور صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 23July 2017
همکاری موزه ملی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در راستای ورود اشیاء تاریخی به کشوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «جبرئیل نوکنده» رئیس موزه ملی ایران در آئین اختتامیه دوره آموزش تخصصی رابطان خاص قضائی ویژه کارکنان یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ابراز خرسندی از اینکه یگان حفاظت این سازمان دوره‌های تخصصی و آموزشی بسیاری برای کارکنان برگزار کرده است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، یک سازمان تخصصی است و حفاظت از آن نیز نیازمند تخصص بالایی در این رابطه است.

وی ادامه داد: من در تمام سال‌های فعالیتم در سازمان میراث فرهنگی با یگان حفاظت این سازمان از نزدیک همراه بوده و رابطه تنگاتنگی با آنها داشته‌ام و تعامل با یگان حفاظت از اولویت‌های کاری من محسوب می‌شود.

نوکنده به تعامل میان این موزه و یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ما در همکاری با یگان حفاظت، تعداد دوربین‌های مدار بسته موزه را به دو برابر افزایش دادیم و همچنین تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با تهدیدات داعش در تخریب موزه‌ها و میراث فرهنگی در دست اقدام داریم.

رئیس موزه ملی ایران با بیان اینکه موزه ملی ایران، حالت نمایشگاهی داشته و به صورت مداوم میزبان آثاری از موزه‌های معتبر سراسر جهان است، خاطر نشان کرد: چنین وضعیتی نیاز موزه ملی را به یک استاندارد حفاظتی بین المللی و آموزش یگان حفاظت برای اسکورت اشیاء تاریخی ناگزیر می‌کند که خوشبختانه این مهم به خوبی انجام گرفته به گونه‌ای که کارکنان یگان حفاظت سازمان، آموزش‌های دقیقی در این رابطه دیده و در برخی موارد در کارگاه‌های آموزشی خارج از کشور نیز شرکت کرده‌اند.
 
انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها