هشدار صلیب سرخ نسبت به ابتلای 600 هزار یمنی به بیماری وبا

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داده است که بیش از 600 هزار نفر از جمعیت یمن تا پایان امسال در معرض ابتلا به بیماری وبا قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 23July 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز یکشنبه هشدار داد که انتظار می‌رود تا پایان سال 2017 میلادی بیش از 600 هزار یمنی با خطر ابتلا به بیماری وبا روبرو شوند.

بر اساس این گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتشار بیانیه‌ای افزود: از هر 45 یمنی یک نفر تا دسامبر امسال در معرض خطر ابتلا به بیماری وبا قرار خواهد داشت. تبعات مستقیم درگیری و جنگ موجب شده است تا زیر ساخت‌های غیر نظامی یمن تحریب شود و سیستم بهداشت و درمان این کشور از کار بیفتد.

بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی، بیش از 370 هزار یمنی تاکنون به بیماری وبا مبتلا شده و 1 هزار و 800 نفر نیز از اواخر آوریل تاکنون جان خود را از دست داده‌اند، این دومین شیوع بیماری وبا در یمن در کمتر از یک سال گذشته است.

تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن طی ماه‌های گذشته موجب کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر شده است.

در شرایط کنونی کمتر از نیمی از تاسیسات درمانی یمن فعال هستند. حنگ در یمن تاکنون موجب کشته شدن بیش از 8 هزار نفر و زخمی شدن 44 هزار و 500 نفر شده است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار