جانشین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

حضور اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در یادمان‌های کردستان ضعیف است

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با تاکید بر فعال‌سازی کمیته ستاد راهیان نور در یادمان‌ها، گفت: حضور اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در یادمان‌ها ضعیف بوده و باید مسئولان از اقدامات انجام شده در یادمان‌ها گزارش تهیه کنند.
کد خبر: ۲۴۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ - 23July 2017
حضور اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در یادمان‌های کردستان ضعیف استبه گزارش دفاع پرس از سنندج، سرهنگ «رمضان رسولی» ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: میزبانی زائران راهیان نور بهترین فرصت برای استان است و باید از این فرصت ارزشمند استفاده کنیم.

وی با اشاره به امنیت و آسایش زائران گفت: دست‌فروشان خیابان ناصر خسرو سنندج در مسیر تردد کاروان راهیان نور سد معبر می‌کنند و باید ترافیک کنترل و زمان دقیق ورود و خروج کاروان‌های راهیان نور اعلام شود.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: از آنجا که بیمارستان صحرایی «ابو عمار» مریوان از پتانسیل خوبی برخوردار است و می‌تواند 400 تا 500 زائر راهیان نور را اسکان بدهد باید اعتبارات خوبی برای بازسازی لاین‌های آن تخصیص داده شود.

وی از نصب یادمان حماسه و ایثار در آبیدر سنندج در دو ماه آینده خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه از سر فصل اعتبارات فرهنگی 20 درصد اعتبارات به ترویج و ارتقاء فرهنگی اختصاص یافته است.

رسولی ضمن تاکید بر فعال‌سازی کمیته ستاد راهیان نور در یادمان‌ها، افزود: حضور اکیپ‌های بهداشتی و درمانی در یادمان‌ها ضعیف بوده و باید مسئولان از اقدامات انجام شده در یادمان‌ها گزارش تهیه کنند.

وی اظهار کرد: جاده‌ها و مسیر دسترسی به یادمان‌ها نیاز به تعریض دارد و از آنجا که یادمان‌های شهدا به‌عنوان نقطه حماسی است باید در صدد رفع مشکلات آن باشیم.

جانشین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کردستان گفت: در قدمگاه رهبر معظم انقلاب در «دزلی» مریوان حسینیه‌ای ساخته شده اما با گذشت 5 سال هنوز اعتباری برای بازسازی و نگهداری آن در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها