مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

تشییع 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در آذربایجان شرقی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای «ایلخچی» و «هادی‌شهر» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ - 23July 2017
بار دیگر استان آذربایجان شرقی به وجود 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس به خود خواهد بالیدسردار «عزت‌الله جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در آذربایجان شرقی با بیان به اینکه درخواست‌های متعددی برای تدفین شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: پیرو بازدیدهای به عمل آمده برای تدفین شهدای گمنام در شهرهای استان، شهرهای «ایلخچی» و «هادی‌شهر» مورد تایید سردار «باقرزاده» رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و مقرر شد پیکرهای مطهر و منور چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، این نقاط را به وجود خود عطرآگین و مزین کنند.
 
وی افزود: بر همین اساس پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر هادی‌شهر شهرستان جلفا و دو شهید گمنام شهر ایلخچی شهرستان اسکو تشییع و تدفین خواهند گردید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان با اشاره به برنامه‌ها و مراسم استقبال از پیکرهای شهدای گمنام خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و مراسم متعددی برای استفاده مضاعف از وجود این مقربان مقام شهود پیش‌بینی شده است که می‌توان به برگزاری مراسم استقبال در روز چهارشنبه چهارم مردادماه، ساعت 9 در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی (ره) تبریز، مراسمی با شهدا همزمان با سالگرد شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس استان و شهیدان «اعلایی و سلیمانی» در روز پنج‌شنبه پنجم مردادماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس استان (پارک شمیم پایداری)، مراسم تشییع در روز جمعه 6 مردادماه بـعد از اقامه نماز پر صلابت جمعه از مصلای حضرت امام خمینی (ره) به طرف میدان ساعت وو مراسم تدفین در روز یک‌شنبه هشتم مردادماه در شهرهای ایلخچی و هادی‌شهر اشاره کرد.

سردار جعفری از عموم مردم شهیدپرور خصوصا جوانان و نوجوانان درخواست کرد که با حضور پرشور در برنامه‌های پیش‌بینی شده، موجبات اجلال و اعظام مضاعف این کبوتران آسمانی باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه پیکرهای مطهر این شهدای گمنام از مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره مجنون و ام‌الرصاص که مربوط به عملیات‌های بدر و خیبر و کربلای 4 می‌باشند تفحص شده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های متناسب و متنوع نهایت استفاده را از فیوضات این بزرگواران ببریم.

سردار جعفری در پایان، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب، دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و بالاخص شهدای گمنام اظهار داشت: ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس تنها راه مقابله با آسیب‌ها و گرفتاری‌های اجتماعی و راه حل مشکلات جامعه امروزی است و می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف و ماموریت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق گرداند.

به گفته سردار جعفری با تدفین پیکرهای مطهر این چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، استان آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 192 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 55 نقطه خواهد بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها