«پاپ فرانسیس» خواستار توقف درگیری‌ها در «قدس» شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار پایان درگیری‌های اخیر میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در «قدس» شد.
کد خبر: ۲۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ - 23July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان، خواستار پایان درگیری‌های خونین اخیر میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در «قدس شد» و دو طرف را به طریق گفتگو و مصالحه دعوت کرد.

پاپ فرانسیس یک‌شنبه در یک مراسم مذهبی در میدان سن پیتر، اظهار داشت: من با نگرانی تنش‌ها و خشونت‌های اخیر در (بیت‌المقدس) را دنبال می‌کنم. لازم می‌دانم (دو طرف) را به حفظ آرامش و گفتگو دعوت کنم.

صبح روز 23 تیرماه سال جاری میلادی، چند جوان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی درگیر شدند. بر اثر این درگیری‌ها، 2 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند. 3 جوان فلسطینی نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی پس از آن، از ورود مسلمانان فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه ممانعت به عمل آورد. نظامیان این رژیم همچنین، با استقرار 2 هزاری نیروی نظامی جدید در قدس اشغالی و نصب گیت‌های الکترونیک در مسجدالاقصی از ورود مردان فلسطینی زیر 50 سال به این مسجد جلوگیری می‌کنند.

این اقدامات رژیم صهیونیستی باعث تشدید تنش‌ها شد و این خشونت‌ها حتی به انگلیس نیز کشیده شد. به طوری که میان معترضان به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در قدس و هواداران این رژیم در مقابل سفارت اسرائیل در شهر لندن، پایتخت انگلیس، درگیری‌هایی به وقوع پیوست.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی امروز در پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد یک موشک از شمال نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

رژیم صهیونیستی هر بار به بهانه‌های واهی از جمله حملات موشکی از نوار غزه به سرزمین های اشغالی، حملات تجاوزکارانه خود علیه فلسطینیان را تشدید می‌کند.

همچنین روز گذشته، یک جوان فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک العیزریه در کرانه باختری رود اردن، به شهادت رسید.

یک فلسطینی نیز دو روز پیش با سلاح سرد 3 صهیونیست را در شهرک حلمیش در شرق رام الله کشت. همچنین، در درگیری روز گذشته میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر صهیونیست در منطقه کوبر در شمال غربی شهر رام الله، 15 فلسطینی زخمی شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار