در دیدار مسئولان ایران و چین صورت گرفت؛

آمادگی چین برای حل بحران ۵ ساله/ تاکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه

در دیدار فرستاده ویژه چین در امور سوریه با مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه تاکید شد.
کد خبر: ۲۴۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ - 23July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «شیه شیائویان»، فرستاده ویژه چین در امور سوریه امروز با «محمد ایرانی»، مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده چین ضمن حمایت چین از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بر مواضع قاطع کشورش در مبارزه علیه افراط گرایی در جهان تاکید کرده و هرگونه مداخله خارجی در امور دیگر کشورها را محکوم کرد.  

وی با اشاره به سابقه روابط خوب و طولانی چین با جمهوری اسلامی ایران و سوریه، آمادگی کشورش را برای همکاری موثر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و افزود: از نظر چین تنها راه حل بحران در سوریه، راه حل سیاسی و گفتگو های سوری - سوری است و چین از این امر حمایت می کند. طرف چینی همچنین از ابتکارات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و کمک به کاهش خشونت ها استقبال کرد و گفت چین آماده ارائه کمک های لازم برای تقویت آتش بس در سوریه است.

ایرانی در این دیدار با تاکید بر اشتراک مواضع ایران و چین در قبال تحولات جاری در سوریه، بر ضرورت تداوم مشورت های دو کشور برای کمک به خاتمه بحران جاری و همچنین کمک به مردم این کشور در روند بازسازی سوریه تاکید کرد.

وی همچنین از آمادگی دولت چین برای کمک به روند گفتگوهای آستانه استقبال کرده و بر ضرورت تلاش همه کشورهای جهان برای پایان دادن به مصائب مردم سوریه تاکید کرد.

این دومین سفر نماینده ویژه چین در امور سوریه به ایران و در پاسخ به سفر ایرانی در اسفند ۹۵ به پکن است.  

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار