سومین جشنواره ادبی نذر شعر برگزار می‌شود

به‌مناسبت دهه کرامت و در راستای گسترش و ترویج فرهنگ رضوی سومین جشنواره ادبی نذر شعر در بزرگداشت مقام امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 24July 2017
سومین جشنواره ادبی نذر شعر برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پس از برگزاری موفق ۲ دوره از جشنواره ادبی نذر شعر و انتشار آثار برتر در این زمینه، سومین دوره این جشنواره با داوری حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی و پرویز بیگی حبیب آبادی برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی سومین جشنواره ادبی نذر شعر، هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و تعالی شعر آیینی، تبیین مقام شامخ و سیره اهل بیت(ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقمندان و فعالان عرصه ادبیات دینی و آیینی است.

حامد طراحی افزود: در این جشنواره از تمامی دوستداران اهل بیت(ع) و به ویژه شاعران دلباخته آن حضرات دعوت می‌شود اشعاری را که درباره حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سروده‌اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه‌ای منتشر شود. در این جشنواره هم چنین لوح تقدیر و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸  با اشاره به استقبال خوب علاقمندان از این جشنواره در دوره های قبلی و شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از سراسر کشور در دوره دوم، اظهار داشت : این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع)   و حضرت معصومه (س) در قالب‌های شعر و قطعه ادبی و سه بخش سنتی، شعر نو و شعر کودک برگزار و آثار برگزیده نیز منتشر می شود.

وی در باره شرایط  ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید روی یک طرف برگه a۴ با قلم نازنین اندازه ۱۴ تایپ و در قالب فرمت word همراه با مشخصات کامل و ایمیل و شماره تماس صاحب اثر به نشانی الکترونیکی دبیر خانه جشنواره ارسال شود.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) افزود:  آثار باید از تازگی و نگاه نو برخوردار باشد و محدودیتی در انتخاب قالب اشعار وجود ندارد. هر شرکت کننده نیز باید ۵ قطعه از اشعار خود را تا سوم شهریور به جشنواره ارسال کند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ادبی نذر شعرگفت : داوری سومین جشنواره ادبی نذر شعر را حمید رضا شکار سری، سعید بیابانکی، پرویز بیگی حبیب آبادی بر عهده دارند و داوری اثار در یک مرحله انجام خواهد شد.

شایان ذکر است علاقمندان برای شرکت در سومین جشنواره ادبی «نذر شعر» می‌توانند آثار خود را تا ۳ شهریور  ماه در قالب اشعار به صورت آزاد از طریق پست الکترونیک farhangsarayekhatam@yahoo.com ارسال و جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانی khatam.farhangsara.ir رجوع کنند.
 
منبع: روابط عمومی فرهنگسرای خاتم و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار