مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تهیه و اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ - 24July 2017
دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان تدوین می‌شودبه گزارش دفاع پرس از رشت، رسول جلائی عصر یک‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در استانداری گیلان اظهار داشت: برای انجام وظایف خود تا آنجا که امکان دارد از بسترهای قانونی و ساختارهایی که نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان ‌همدلی بین مسئولان استان لازم است گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هر فرصتی برای انتشار ارزش‌های دفاع مقدس در بین جوانان استفاده می‌کند.

جلائی با اشاره به ساختار مصوب شده هیئت امنای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان داشت: این هیئت امناء در سطح کشور از وزرا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی و انتظامی تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان این  بنیاد را یک مجموعه نظام‌مند خواند و بیان داشت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس باعث پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه این جلسات نگاهی کلان در راستای  هماهنگ کردن تمامی دستگاه‌ها برای انتشار مفاهیم دفاع مقدس دارد اذعان داشت: جلساتی این‌گونه مستلزم حضور مدیران استانی است و حضور یک نماینده از سوی مدیران در آن کافی نیست.

جلائی با اشاره به اینکه یادمان‌های شهدای زیادی در استان گیلان توسط اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ساخته شده است ابراز داشت: در بسیاری از شهرها و مناطق استان گیلان این یادمان‌ها در حال طراحی و ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: یادمان‌های شهدا در آستانه اشرفیه، کلاچای، لاهیجان و ماسوله در حال ساخت است و در پره سر، خشکبیجار، تولم شهر و رضوانشهر طراحی شده و در حال تامین اعتبارات برای ساخت است.

وی با بیان اینکه دائرةالمعارف دفاع مقدس در سطح ملی نوشته می‌شود گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس که زیر مجموعه دائرةالمعارف دفاع مقدس است توسط  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان‌های کشور تهیه می‌شود.

جلائی هدف از جمع‌آوری دائرةالمعارف دفاع مقدس را جمع آوری و ثبت آثار، ارائه یک مرجع معتبر برای وقایع و انتشار ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد و افزود: منابع این طرح از یک‌سال پیش در حال جمع‌آوری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه به بیش از 400 موضوع در بحث‌های مختلف در دانشنامه استانی دفاع مقدس استان گیلان اشاره شده است ابراز داشت: این دانشنامه در پنج جلد که هر جلد آن بیش از 500 صفحه است منتشر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه به‌دست آوردن یک بانک اطلاعاتی برای وقایع اتفاق افتاده برای رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس از معضلات اساسی این دانشنامه است بیان داشت: گام‌های خوبی در زمینه تامین بانک اطلاعاتی برداشته شده است.

جلائی با بیان اینکه در دانشنامه‌های استانی از فرماندهان گروهان‌ها و درجات بالاتر در دفاع مقدس یاد می‌شود گفت: افراد دارای تحصیلات عالی، رزمندگان دفاع مقدس و نویسندگان برای تدوین این دانشنامه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار