امروز؛

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره «زن و دفاع مقدس» برگزار شد

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره علمی– بین‌المللی «زن و دفاع مقدس در اندیشه زنان دانشمند جهان اسلام» امروز (دوشنبه 2 مرداد) در سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ - 24July 2017
نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره علمی– بین‌المللی زن و دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کنفرانس علمی - بین المللی «زن و دفاع مقدس در اندیشه زنان دانشمند جهان اسلام» امروز یک‌شنبه 2 مرداد ماه با حضور «مریم مجتهد زاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «طوبی کرمانی» استاد دانشگاه تهران، «سارا ترابی کیا» استاد حوزه و دانشگاه، «عفت شریعتی» مدیرکل بانوان مجمع تقریب مذاهب، «رضوان حجازی» عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، «فروزنده ودیعتی» رایزن دوم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و هاشمی کارشناس امور بین الملل برگزار شد.

شادی دبیر اجرایی این کنفرانس در ابتدای این نشست اظهار داشت: اولین کنفرانس علمی - بین المللی زن و دفاع مقدس در اندیشه زنان دانشمند جهان اسلام برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد. موضوع زنان و دفاع مقدس هر چند یک موضوع با پیشینه عمیقی است اما پرداختن به این موضوع از حیث علمی سابقه چندانی ندارد.

وی افزود: فکر برگزاری این کنفرانس از آنجایی ناشی شد که نشر ارزش‌های دفاع مقدس به خصوص در حوزه زن در جامعه جهانی به عنوان یک اولویت اصلی قرار گرفته است و همه ما باید برای پیشبرد این هدف در جامعه جهانی همت بگماریم. با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مطالبه گری از غرب، موضوع زن و دفاع مقدس موضوع مهمی در این زمینه به شمار می‌آید.

شادی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی این کنفرانس رویکرد علمی بودن آن است.

همچنین حاضران در این نشست به صحبت در خصوص نام، اهداف و راهبرد اولین کنفرانس علمی بین المللی زن و دفاع مقدس در اندیشه زنان دانشمند جهان اسلام پرداختند.

با توجه به جامع بودن اهداف این کنفرانس، نام آن به کنفرانس علمی بین المللی زن و دفاع مقدس در اندیشه‌ دانشمند جهان تغییر یافت.

در پایان این نشست قرار شد که تا جلسه بعدی اهداف، رویکردها و ... تعیین و در میان اعضا به رای گیری گذاشته شود.
 
 انتهای پیام/131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار