کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو»:

عدم تقبل هزینه ‌تولیدات دفاع مقدسی در تلویزیون خسارت و ضایعه است

کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو» گفت: عدم تقبل هزینه‌های تولیدات دفاع مقدسی در تلویزیون در قبال هزینه‌هایی که برای برخی برنامه‌ها می‌شود خسارت، ضایعه و تبعیض است.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ - 24July 2017
عدم تقبل هزینه ‌تولیدات دفاع مقدسی در تلویزیون خسارت و ضایعه استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، معصومی کارگردان سریال «چشمان بیداربمو» امروز دوشنبه در افتتاحیه جشنواره فیلم دفاع مقدس و حاشیه ضبط فیلم «چشمان بیدار بمو» که در محل تنگه کنشت کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که می توان در مورد محتوای اینکار - که در خصوص شهید «جواد زنگنه» از نیروهای اطلاعات عملیات سپاه ساخته می‌شود- گفت این است که شهید عزیز ما علاوه بر اینکه جانش را در راه انقلاب، کشور و خدا  فدا کرد، آبرو و حیثیت خودش هم تقدیم کرد که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود که بتوانیم معرفت این شهید را به لطف خدا به تصویر بکشیم و بار محتوایی غنی‌ای به فیلم بدهد.

وی افزود: برای تبدیل این فیلم -که در ابتدا قرار بود سینمایی باشد- به سریال باید مقداری تخیل نیز به آن اضافه شود.

این کارگردان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که معرفت، ایمان، شخصیت و کارهایی که این شهید بزرگوارانجام داده است را به تصویر بکشیم و نسل جدید در جریان قرار گیرد که یک جوان ۲۰ ساله در آن زمان چه شخصیتی داشته است.

معصومی افزود: ما نمی‌خواهیم مستندگونه عمل کرده و عین به عین شخصیت ایشان را تبدیل به فیلم کنیم بلکه آن را با مقداری تخیل همراه خواهیم کرد.

کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو» اشاره ای نیز به محتوای فیلم داشت و تصریح کرد:  در این فیلم پاسدار با ایمانی داریم که اعتبار بسیار زیادی در محل، خانواده و بین فامیل و آشنا دارد و این پاسدار که  همه او را قبول دارند، مردم می بینند که رفت و تبدیل به ضد انقلاب شد.

وی ادامه داد: با توجه به این اتفاق وقتی شهید جواد زنگنه گاه گاهی که به شهر بر می گردد و می خواهد به خانواده اش سر بزند، مورد سوال و تنش قرار می گیرد که چرا به ضد انقلاب پیوسته است؟ و آن اعتبار و آبرو و حیثیت که بین دوست، فامیل و آشنا داشت از بین می رود اما کاملا که این اتفاق افتاد و از بین رفت، در عملیات بعدی خبر می رسد که او شهید شده است و در ضد انقلاب نفوذی بوده است.

معصومی گفت: ما می خواهیم این نتیجه را بگیریم که علی رغم اینکه  پیش از این ما شهادت و ارزش های یک رزمنده را در هدیه کردن جانش می دانستیم، در این فیلم می بینیم این شهید علاوه بر جان، آبرو و حیثیت خود و خانواده‌اش را هم تقدیم کرده است.

وی این فیلم را دارای پیام‌های خوب و زیادی برای نسل آینده دانست و افزود: من دو سال پیش که اینجا فیلم ساختم یکی از صحنه ها مربوط به شهید حاجی علیانی می شد، که آنموقع ایشان جلوی  دوربین صحبت می کرد و من به سردار ریحانی همان زمان عرض کردم اینها گنجینه های ما هستند که قبل از اینکه سفر کنند و به دیار باقی بروند ما بخشی از این گنجی که در درون اینهاست برای نسل آینده به ارث بیاوریم.

کارگردان سریال «چشمان بیدار بمو» افزود: آنزمان سردار ریحانی خیلی تایید و کمک کردند اما تقریبا در طی این دوسال اتفاق خاصی جز این فیلم نیفتاد. من انتظار داشتم از آن زمان تا الان اتفاق خاصی نیفتاده است. آنزمان تلویزیون قبول کرد که ۵۰ درصد نقدینگی کار را به تقبل کنند اما اتفاقی نیفتد و طی این دوسال تنها شهادت حاج علیانی اتفاق افتاد.

وی من فکر می کنم امثال حاج علیانی منابع ما هستند و روز به روز ممکن است از دست بروند، لذا درخواست من از مسئولین این است که آستین خود را بالا بزنند.

معصومی با بیان اینکه تاکنون چند سریال دفاع مقدسی در غرب کشور ساخته شده است؟ افزود: اینکه هزینه این اتفاق در قبال هزینه هایی که برای اتفاقاتی چون ریاست جمهوری به آن سنگینی در تلویزیون تقبل نمی شود یک تبعیض، ضایعه و خسارت است. من خودم را در این زمینه مسئول می دانم و هر تلاشی از دستم برآید در این زمینه انجام می دهم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها