پلاک شهید مدافع حرم «علی آقاعبداللهی» رونمایی شد

پلاک شهید مدافع حرم «علی آقاعبداللهی» در منطقه 11 شهرداری تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 24July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مجتبی شاکری»، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران روز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از پلاک شهید مدافع حرم، «علی آقاعبداللهی» گفت: در نگاه قرآنی و مکتبی ما نیز شهدا حائز بالاترین جایگاه هستند و از این رو ما نباید تنها به افتخار کردن به نام آنها بسنده کنیم، بلکه باید زمینه زنده نگهداشتن نام و راه آنها را فراهم کنیم.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران برای اینکه این ابراز ارادت به مقام شهدا تنها در حد افتخار کردن باقی نماند، معابر، میادین، بوستان‌ها و دیگر اماکن شهر را به نام آنها مزین می‌کند تا کسانی که از این معابر عبور می‌کنند، بدانند امنیت، اقتدار و هویت کشور را مدیون کسانی هستیم که از تمام هستی خود برای استقرار حق مایه گذاشتند.

شاکری با اشاره به جایگاه بلند شهدای مدافع حرم که بعد از انقلاب و دفاع مقدس، در سال‌های اخیر حماسه آفریده‌اند، گفت: استمرار راه شهدا نشان می‌دهد مکتب امام راحل (ره) در تمام زمان‌ها زنده و کارساز است می‌تواند شرایط منطقه و جهان اسلام را برای دستیابی به آرمان‌های بلند ما فراهم کند.

شاکری با بیان اینکه نباید عده‌ای تصور کنند هر چه استکبار تصمیم بگیرد، عملیاتی می‌شود، گفت: آنچه که امروز شهدا به ما نشان داده‌اند خلاف این تصور را اثبات می‌کند. در سوریه آنچه که امریکا و اتحاد عبری، عربی،‌ ترکی و غربی اراده کرد اتفاق نیفتاد و در یمن،‌ عراق و فلسطین نیز به همین ترتیب، آنچه که امریکا می‌خواست محقق نشد.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از شهرداری منطقه 11 و خانواده شهید مدافع حرم و همرزمان شهید علی آقاعبداللهی خواست تا زندگینامه و خاطرات این شهید را از طریق فضای مجازی و سایت شهرداری در اختیار مردم قرار دهند تا کسانی که از این معبر عبور می‌کنند، با فرهنگ و منش این شهید بیشتر آشنا شوند.

وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه با شیطان باید با اقتدار روبرو شد و همان‌گونه که قرآن توصیه کرده، او را در بند گرفت، گفت: شاید برخی کشورها تصور می‌کردند می‌توان در پناه پازل شیطان در امان بود، اما نابود شدند. شاید عده‌ای فکر می‌کنند از طریق تبادل با شیطان می‌توان یک معامله برد – برد رقم زد، اما این شدنی نیست. شیطان بد عهد است و با زورگویی از عمل به وعده خود سر باز می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در زمان مصدق نیز مذاکره با امریکا موفقیت‌آمیز نبود، اکنون هم با وجود عمل به تعهدات خود در قضیه برجام، می‌بینیم که امریکا به وعده‌هایش عمل نمی‌کند. بنابراین برای در بند کردن و غلبه بر شیطان بزرگ باید با تکیه بر هویت مکتبی و انقلابی خود و پیش رو داشتن مولفه‌های اقتدار و امنیت ملی عمل کنیم.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از نامگذاری و رونمایی پلاک دو پل دیگر از بزرگراه ارتش در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: یکی از این پل‌ها به نام « مدافعان حرم» و دیگری به نام «شهید ابوالقاسم کحالی» از فرماندهان سپاه قدس و اولین مسئول آموزش نظامی حزب الله نامگذاری خواهد شد.

«شهید علی آقاعبداللهی»، چندی پیش داوطلبانه راهی سوریه شد و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید؛ وی متولد 1369 و دارای یک فرزند 1 ساله بود.

لازم به ذکر است که پیکر مطهر این شهید همچنان مفقود است.

منبع: ایرنا



نظر شما
پربیننده ها