به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم؛

دوره آموزشی اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در قم برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی و دوره آموزشی اساتید «درس آشنایی با معارف دفاع مقدس» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در دانشگاه پیام نور قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ - 25July 2017
دوره آموزشی اساتید درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار «احمد فتوحی» جانشین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، در جلسه هم‌اندیشی و دوره آموزشی یک روزه اساتید «درس آشنایی با معارف دفاع مقدس» دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی استان قم، به تبیین اهمیت درس آشنایی با دفاع مقدس و ضرورت نوآوری در ارائه بی‌عیب و نقص آن به دانشجویان پرداخت.

سردار فتوحی با تشریح موضوع «دفاع» و مقدس بودن آن تصریح کرد: دفاع در برابر تهدیدات، برای همه موجودات زنده، امری غریزی و طبیعی است و بخصوص برای ما بدلیل اینکه مطلقا آغازگر جنگ نبوده‌ایم، دفاع از ارزش‌ها موضوعی مقدس به حساب می‌آید.

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: هنر امام خمینی (ره) این بود که جنگ تحمیلی را به نبرد حق و باطل و دفاع از حق در برابر هجمه باطل تبدیل و ارزش آن را مضاعف کرد.

وی با بیان اینکه مولفه دیگر دفاع مقدس، مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت در این راه بود، خاطرنشان ساخت: جلوه های زیبایی از تلفیق قوانین نظامی مشقت بار و طراحی های عملیاتی در خشکی، دریا و ارتفاعات با صبر و استقامت وسجایای اخلاقی فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عجین شده بود و ضرورت دارد عطش دانشجویان را نسبت به این موضوعات تحریک نموده و به طرز شایسته و مناسبی بدور از حاشیه شبهه‌ها و سئوالات آنان را برطرف کنیم.

فتوحی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای مطرح در جامعه ابراز کرد: متاسفانه عده ای در شعارهای خود حرف از نام و تفکر بسیجی به میان می‌آورند اما در عمل می گویند که می خواهیم سایه جنگ را دور کنیم، در حالی که با این کار تیشه به ریشه تفکر بسیج می زنند و نمی دانند فرار از دفاع، گناه کبیره است.

در این دوره، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نکاتی را در مورد ضرورت تلاش های همه جانبه در حوزه علمی و معرفتی برای جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه دفاع مقدس یادآور شد.

موضوع پیشکسوتان دفاع مقدس و مسائل مربوط به آنان از حوزه نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیز از جمله مطالبی بود که از سوی «یدالله رباط جزی» مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم مطرح گردید.

«حامد حجتی» دبیر علمی «دانشنامه دفاع مقدس» استان قم نیز با تشریح اهمیت این دانشنامه و اقدامات انجام گرفته پیرامون آن یادآور شد: تاکنون توانسته ایم با صرف 550 نفرساعت جلسه هم اندیشی، 450 مدخل مربوط به دانشنامه دفاع مقدس استان را احصا کنیم و به زودی فراخوان مقالات مربوطه نیز اعلام خواهد شد.

این جلسه که با مدیحه سرایی «سید علی حسینی نژاد» از شرکت‌کنندگان در دوره و از مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت آغاز دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) همراه بود، روز گذشته (دوشنبه) در سالن جلسات ساختمان شماره یک دانشگاه پیام نور قم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار