سردار نبی رودکی روایت کرد؛

واکنش امام خمینی به بی‌هوشی شهید نیاکی حین قرائت دعای توسل

شهید صیاد شیرازی خاطره سرهنگ نیاکی را خدمت امام راحل مطرح کرد و گفت که وی در حین ذکر مصیبت بی بیِ دوعالم از هوش رفت. امام (ره) فرمودند: «این رجعت و بازگشت به اصل خویش است‌.»
کد خبر: ۲۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 25July 2017

بی‌هوشی شهید نیاکی حین قرائت دعای توسلبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «نبی رودکی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره‌ای متفاوت از شهید مسعود منفرد نیاکی فرمانده لشکر ۹۲ زرهی در دوران دفاع مقدس پرداخت، که در ادامه می‌خوانید:

«در ادامه پاتک‌های سنگین عراقی‌ها در تنگ چذابه در عملیات طریق القدس در سال ۱۳۶۰، آتش سنگینی بر روی رزمندگان اسلام اجرا می‌شد و تلفات و مجروحین زیادی دادیم. خوف آن می‌رفت که عقب‌نشینی اجباری به سمت شهر بستان داشته باشیم.

سردار رشید، شهید صیاد شیرازی، محسن رضایی، رحیم صفوی، سرهنگ شهید نیاکی و... در روستای بردیه قبل از دهلاویه و چند کیلومتری سوسنگرد جمع بودند. فرماندهان فوق برای پیروزی در این عملیات دعای توسل قرائت می‌کنند.

من و جمعی از نیروها در خط مقدم بودیم. به یکباره آتش عراقی‌ها و پاتک آنها قطع شد. دلیل آن این بود که به پیشنهاد روحانی شهید مصطفی ردانی‌پور دعای توسلی در قرارگاه کربلا برگزار شد و این توسل کار خودش را کرد.

در تنگ چذابه در جلسه دعا، سرهنگ نیاکی فرمانده لشکر زرهی ارتش از شدت تاثر از ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) غش کرد. بعد از عملیات فرمانده‌هان خدمت امام (ره) رسیدند. شهید صیاد شیرازی خاطره سرهنگ نیاکی را خدمت امام راحل مطرح کرد و گفت که وی در حین ذکر مصیبت بی‌بیِ دوعالم از هوش رفت. امام (ره) فرمودند: «این رجعت و بازگشت به اصل خویش است‌.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها