حجت‌الاسلام پناهیان:

حضرت معصومه (س) اسلام را از غربت نجات دادند

حجت‌الاسلام پناهیان در کانال تلگرامی خود نوشت: در زمان زندانی بودن امام موسی (ع) و تبعید امام رضا (ع) مردم پاسخ سؤالات و شبهات خود را از حضرت معصومه (س) می‌گرفتند. حضرت معصومه (س) اسلام را از غربت نجات دادند.
کد خبر: ۲۴۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 25July 2017
حضرت معصومه (س) اسلام را از غربت نجات دادندبه گزارش فضای مجازی دفاع پرس، حجت الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
در 2 مقطع از تاریخ که اسلام به غربت رسید 2 زن پرچمدار حفظ دین شدند. امام علی (ع) و امام سجاد (ع) در موقعیت و شرایطی قرار گرفتند که امکان هرگونه عکس‌العمل را از دست دادند و حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) پرچمدار اسلام بودند.

گاهی مردان برای احیای دین و زنده کردن دل برای دین، کار از دستشان خارج نیست و زنان جامعه فرصت‌های فراوانی را از دست می‌دهند.

اگر زنان از استعداد ذاتی خود استفاده کنند به درجات عالی دست می‌یابند؛ در این 2 مقطع زنان مسئولیت‌های فرهنگی بزرگی به دوش کشیدند که مردان نتوانستند به موقع خودش آن را انجام دهند.

سومین مقطع تاریخ که اسلام در غربت قرار گرفت، زمانی بود که امام موسی کاظم (ع) دستگیر شدند، به زندان رفتند و اسلام در اوج غربت قرار گرفت.

حضرت معصومه (س) اسلام را از غربت نجات دادند؛ در زمان زندانی بودن امام موسی کاظم (ع) و تبعید امام رضا (ع) مردم پاسخ سؤالات و شبهات خود را از حضرت معصومه (س) می‌گرفتند.

ایشان بین سایر امامزاده‌ها مورد احترام هستند و این به خاطر مقام علمی و معرفتی ایشان است. حضرت معصومه (س) در برطرف کردن چهره غربت از اسلام و قیام برای احیای دین نقش بسزایی داشتند و مردم احترام ویژه‌ای برای ایشان قائل هستند.

محبت والدین به دختران محبت‌های دروغین خارج از خانواده را خنثی می‌کند. مادران نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند. زن خوب کمک بزرگی به دین و فرهنگ جامعه است. آنقدر که دختران می‌توانند سمت و سوی جامعه را تغییر دهند پسران نمی‌توانند و نقش دختران کلیدی و حساس است.

نباید از برخی فرهنگ‌های غلط کورکورانه که از غرب وارد می‌شود، تقلید کرد و مسئولان باید به این مسئله توجه کنند و مادران نیز در محیط خانواده این موضوع را مورد اهتمام قرار دهند.

مادران و والدین باید جوانان را به استفاده از فرهنگ اسلامی تشویق کنند چراکه اگر مادران میزان‌ها و ارزش‌ها را رعایت کند، فرزندان ایده‌آل می‌شوند. رفتار محبت‌آمیز والدین با دختران در خانواده سبب می‌شود که آنها به راحتی جذب نگاه‌ها و رفتارهای محبت‌آمیز بیگانگان در خارج از خانواده نشوند.
نظر شما
پربیننده ها