شناخت‌نامه مازندران (12)؛

دلم می‌خواهد تن به تن با دشمن بجنگم و شهید شوم

یک روز شیرسوار مرا به محل فرماندهی خواست. سراسیمه رفتم. از وضعیت نیروها و عملیاتی که در پیش رو داشتیم، سخن گفت. گفتم روز موعود نزدیک است، روزی که بچه‌های رزمنده دمار از روزگار دشمن در می‌آورند. در جوابم گفت: محمود دلم می‌خواهد در هجوم رویارو و تن به تن با دشمن شهید شوم.
کد خبر: ۲۴۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 25July 2017
دلم می خواهد در هجوم تن به تن با دشمن شهید شومبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، کتاب «شناخت‌نامه دفاع مقدس مازندران» که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و انتشارات «سرو سرخ» وابسته به این اداره کل به چاپ رسیده، شامل سرگذشت 30 تن از سرداران و امیران استان است.

در مجموعه‌ای که به نام سردار شهید «جعفر شیرسوار» که به قلم «زین‌العابدین درگاهی» به نگارش درآمده است، می‌خوانیم: محمود قزبانی، همرزم شهید می‌گوید: «عراقی‌ها به هفت‌تپه بارها حمله هوایی داشتند، زخمی شدن و شهادت نیروها همه را کلافه می‌کرد، یک روز شیرسوار مرا به محل فرماندهی خواست. سراسیمه رفتم. مرا به یک لیوان شربت آب لیمو میهمان کرد، از وضعیت نیروها و عملیاتی که در پیش رو داشتیم، سخن گفت؛ در حالی که عرق از سر و رویش می‌ریخت. گفتم: روز موعود نزدیک است، روزی که بچه‌های رزمنده دمار از روزگار دشمن در می‌آورند. در جوابم گفت: محمود دلم می‌خواهد در هجوم رویارو و تن به تن با دشمن شهید شوم.

بچه‌ها خون عاشورا را در رگ‌های خود دارند و هر روز از من سراغ عملیات را می‌گیرند. به بچه‌ها بگو که آن روز بزرگ نزدیک است. از آن روز به بعد این شعر را زیر لب زمزمه می‌کرد:

حسرت نبرم به خواب آن مرداب

کارام درون دشت شب خفته است

دریایم و نیست باکم از توفان

دریا همه عمر خوابش آشفته است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار