محجوب در گفتگو با دفاع پرس:

کاهش ساعات کار بانوان در راه است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه کاهش ساعات کاری بانوان در ادارات این مصوبه را در راستای حمایت از بنیان خانواده معرفی کرد و گفت: این مصوبه در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 11August 2014

کاهش ساعات کار بانوان در راه است

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس " اظهار داشت: با توجه به سیاست های جدیدی که در حوزه حمایت از خانواده و حمایت از بنیان آن در دستور کار قرار گرفته دولت طرحی را به مجلس و کمیسیون اجتماعی ارائه داد که طی آن بانوان مجاز به کاهش ساعت کار در ادارات می شوند.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به اهمیتی که از آن برخوردار است مورد بررسی های دقیق کارشناسی قرار گرفت و تمامی ابعاد مثبت و منفی آن لحاظ شد که خوشبختانه با توجه به جمع بندی های صورت گرفته نهایتا طرح به شورای نگهبان فرستاده شد تا در صورت تایید نهایی برای اجرا به دولت ابلاغ گردد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح موقعیت شغلی و جایگاه فعالیتی بانوان را با مخاطره رو به رو نمی کند خاطر نشان کرد: هر طرحی دارای هزینه های خاص خود است از جمله اینکه هم اکنون رشد نرخ بیکاری در بین بانوان 2 برابر مردان است لذا این طرح میزان در صف ماندن متقاضیان کار در بین بانوان را شاید افزایش دهد اما ما نمی توانیم به خاطر چند نکته منفی کمک به جامعه زنان شاغل را با غفلت رو به رو کنیم.

محجوب تاکید کرد: بانوان علاوه بر کار در بیرون از منزل مشقت بار تربیتی فرزندان را نیز بر عهده دارند بر همین اساس باید به مسائل شغلی و معیشتی بانوان توجه ویژه ای صورت بپذیرد.

شایان ذکر است طی این طرح بانوان می توانند در طی یک هفته یک روز را از زمان کاری خود کاهش دهند و یا اینکه با هماهنگی با مدیر مربوطه اقدام به کسر از ساعت کاری روزانه خود نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار