رئیس‌ پلیس آگاهی:

آمار سرقت منزل در تهران قابل توجه است

رئیس‌پلیس آگاهی گفت: در تهران منازل بالاترین نقدینگی و دارایی نقدی را دارند و به همین خاطر سرقت منازل قابل توجه است و کیفیت سرقت منزل بیشتر است.
کد خبر: ۲۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ - 11August 2014

آمار سرقت منزل در تهران قابل توجه است

به گزارش خبرنگاراجتماعی "دفاع پرس" سردار "محمدرضا مقیمی" رئیسپلیس آگاهی در حاشیه جلسه دبیران قرارگاه سرقت 14 استان در جمع خبرنگاران در مورد تغییر شیوه و شگرد در سرقت منازل اظهار داشت: نگرش و نوع شیوه و شگرد سرقت منزل عوض شده و شکل سرقت در چند سال گذشته متفاوت شده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته اقلام و وسایل گرانقیمت در منازل نگهداری نمیشد و فقط ممکن بود تابلو فرش ابریشم، دوربین فیلمبرداری و ... باشد که این باعث می شد  کشف در سرقت از منازل راحت ترباشد.
 
سردار مقیمی تصریح کرد: متاسفانه منازل ما تبدیل به بانک و صندوق امانات شده و عمده سرمایهها در منزل و در قالب سکه، ارز و طلا نگهداری میشود و این باعث میشود که ما سیبل سارقان شویم.
 
وی افزود: سارقان دیگر به دنبال سرقت کالاهای حجیم و سنگین نیستند و با سرقت کالاهای سبک و دارای قیمت بالا که در جاهای بخصوصی نگهداری میشود به دنبال طرح ریزی جرم خود هستند چرا که این دست از کالاها هم برای سارق مقرون به صرفه است و هم به راحتی میتواند در مدت کوتاهی مال مسروقه را به فروش برساند.
 
رئیس پلیس آگاهی اذعان کرد: با بانکها در این زمینه صحبت کردهایم تا صندوق امانات فعال شود و از طرفی باید این فرهنگ نهادینه شود تا مردم اموالشان را در داخل صندوق امانات یا پولها را در حسابهای بانکی قرار دهند.
 
سردار مقیمی در پاسخ به سوالی در مورد نرخ سرقت منازل در تهران اظهار داشت: در تهران منازل بالاترین نقدینگی و دارایی نقدی را دارند و سرقت منزل در تهران قابل توجه است و کیفیت سرقت منزل بیشتر است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار