خبرگزاری یونهاپ:

کره شمالی برای یک آزمایش جدید موشکی آماده می‌شود

خبرگزاری رسمی کره جنوبی از افزایش گمانه زنی‌ها درباره آمادگی کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی دیگر خبر داده است.
کد خبر: ۲۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ - 26July 2017
کره شمالی برای یک آزمایش جدید موشکی آماده می‌شود
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری یونهاپ، تنها چند هفته پس از شلیک نخستین موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی، گمانه‌زنی‌ها نسبت به آمادگی پیونگ یانگ برای یک آزمایش موشکی دیگر افزایش یافته است.

کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند که موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی که چند هفته پیش با موفقیت آزمایش شد، توانایی هدف قراردادن ایالت آلاسکا را دارد.

رسانه‌های خبری آمریکا و کره جنوبی به نقل از مقام‌های نظامی و اطلاعاتی گزارش دادند که تحرکات زیادی در تاسیسات و سکوهای شلیک موشک کره شمالی مشاهده شده است.

مقام‌های واشنگتن و سئول هشدار داده‌اند که آزمایش جدید کره شمالی نیز احتمالا یک موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر خواهد بود. این آزمایش موشکی احتمالا در شصت‌وچهارمین سالگرد پایان جنگ کره در 27 جولای انجام خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع ارتش کره جنوبی اعلام کرد: پیونگ یانگ احتمالا برای آزمایش یک نوع جدید از موشک بالستیک قاره‌پیما یا یک موشک میان برد آماده می‌شود.

روز دوشنبه نیز سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که کره شمالی ظاهرا برای یک آزمایش موشکی دیگر آماده می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: ما به دقت کره شمالی را زیر نظر داریم و مراقب اقدامات تحریک آمیز احتمالی این کشور هستیم.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار