معجزه مقاومت

این معجزه مقاومت است که آل سعود خائن با همدستی آمریکا سعی می‌کند 55 کشور عربی و اسلامی را علیه مقاومت در یک جبهه قرار دهد ولی شکست می‌خورد. در عوض مقاومت با ادامه انتفاضه برای نجات فلسطین و قدس شریف مهارت خود را به رخ می‌کشد.
کد خبر: ۲۴۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ - 26July 2017
معجزه مقاومتبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تمامی دستگاه‌های کنترل الکترونیک احداثی پیرامون مسجدالاقصی و به ویژه ورودی‌های آن‌ را به صورت ضربتی برچیدند. این سیستم کنترل الکترونیک بلافاصله پس از عملیات شجاعانه فلسطینی‌ها در صحن مسجدالاقصی علیه اشغالگران احداث و جایگزین دستگاه‌های فلزیاب در مبادی ورودی مسلمانان به مسجدالاقصی شده بود.

اشغالگران قدس مسجدالاقصی و شهر بیت المقدس را منطقه بسته نظامی اعلام کردند و با تشدید محدودیت‌ها برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی، اوضاع را پیچیده‌تر کردند. گسترش عملیات سرکوب و محاصره در تقریباً تمامی سرزمین‌های اشغالی به آنجا رسید که فلسطینی‌ها را به واکنش واداشت و ابعاد تظاهرات خیابانی و درگیری با اشغالگران را به قدری گسترش داد که طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

اگرچه محمود عباس و طیف تشکیلات خودگردان بلافاصله پس از عملیات مسلحانه در مسجدالاقصی آنرا به شدت محکوم کردند ولی خشم و خروش فلسطینی‌ها به حدی فراگیر بوده است که نشان داد مردم فلسطین مثل همیشه چندین گام از طیف خائن سازشکاران جلوتر هستند.

با آنکه صهیونیست‌ها برای سرکوب تظاهرات اعتراض فلسطینی‌ها به هر وسیله‌ای و هرترفندی متوسل شدند ولی شدت و دامنه اعتراضات روزافزون فلسطینی‌ها در حد و اندازه‌ای بود که دشمن اشغالگر ناچار به عقب نشینی شد و تمامی دستگاه‌های کنترل الکترونیک احداثی در مسجدالاقصی را شبانه برچید.

این هنوز آغاز کار است و چه بسا که اشغالگران با این رفتار خود، عملاً دست به یک عقب نشینی تاکتیکی زده باشند تا برای اقدامات موثر و مستمر در آینده، فرصتی برای تصمیم گیری و اقدام بدون واکنش، به دست آورند لکن تا همین جای قضیه، واکنش‌های انفعالی اشغالگران به خوبی قدرت مانور فلسطینی‌ها و معجزه مقاومت را در مقابل چشمان دوست و دشمن به نمایش می‌گذارد.

عملیات مسلحانه فلسطینی‌ها در صحن مسجدالاقصی برای نخستین بار طی 70 سال گذشته صورت گرفت و مهارت فلسطینی‌ها در برخورد تلافی جویانه با اشغالگران را به طرز حیرت انگیزی آشکار ساخت. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که نه تنها مسجدالاقصی بلکه تمامی شهر بیت المقدس در میان شدیدترین تدابیر امنیتی توسط اشغالگران اداره می‌شود و از دیدگاه صهیونیست‌ها دستیابی فلسطینی‌ها به سلاح گرم در این منطقه جغرافیائی و انتقال آن به صحن مسجدالاقصی کاملاً غیرممکن و غیرعملی تلقی می‌شد.

صهیونیست‌ها قصد داشتند با شدت عمل نسبت به این عملیات مسلحانه به فلسطینی‌ها نشان دهند که هرگونه تحرک مقاومت فلسطین را با شدیدترین صورت ممکن سرکوب می‌کنند ولی مقاومت با اتخاذ مواضع روشن به دشمن اشغالگر فهماند که آنچه صورت گرفته فقط نشانه‌ای از خشم و اعتراض مردم فلسطین است و پاسخی به شرارت‌های اشغالگران ارزیابی می‌شود.

آنچه در این میان اهمیت دارد، واکنش منطقه‌ای و جهانی در این زمینه است. نباید از نظر دور داشت که بسیاری از رسانه‌های استکباری، ترجیح دادند از کنار این خبر تکان دهنده به سادگی عبور کنند وبازتاب محدود و مهار شده‌ای نسبت به این پدیده غیرمنتظره داشته باشند تا اهمیت و حساسیت مسئله کمتر بازگو شود و نقش تاثیرگذار مقاومت در ریل‌گذاری برای آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین تا سرحد ممکن، کمرنگ و بلکه بی‌رنگ شود. طبعاً رفتار وعملکرد رسانه‌های استکباری، بی‌سابقه نبوده و حساسیتی را بر نمی‌انگیزد. اما آنچه مهم است، سکوت مرگبار سعودی‌ها و رژیم‌های مرعوب عرب در این زمینه است که نوعی همراهی و همفکری با صهیونیست‌ها و حتی همدستی در این مقوله را گوشزد می‌کند.

این سئوال جدی به قوت خود باقی است که چرا جنایات فزاینده صهیونیست‌ها برای دنیای عرب و رژیم‌های مدعی رهبری جهان عرب، حساسیتی را بر نمی‌انگیزد؟ و چرا مظلومیت فلسطین و مردمش، اعتراض و مخالفتی را در دنیای عرب و دربارهای بی‌افتخار عربی به همراه ندارد؟ چرا رسانه‌های بی‌اعتبار عربی حتی حاضر به انعکاس صحنه‌های سرکوب و جنایت اشغالگران علیه فلسطینی‌ها نیستند که سرزمین‌های اشغالی را عملاً به صحنه‌های جنگ تبدیل کرده‌اند و طی هفته اخیر ده‌ها فلسطینی را شهید یا مجروح کرده‌اند و سعی دارند با ارعاب و تهدید، فلسطینی‌ها را به سکوت و ذلت پذیری وادار کنند؟
 
علیرغم تمام این فشارها، ملت غیرتمند و سلحشور فلسطینی با این اقدام شجاعانه، موضوع مهمی را به دوست و دشمن فهماند و نشان داد که با پشت کردن دربارهای خائن عرب به آرمان فلسطینی و حتی با همدست شدن آل سعود و همفکرانش با اشغالگران هم از شدت و دامنه مبارزات نفس گیر علیه اشغالگران شرور، که تنها چیزی کاسته نمی‌شود بلکه حتی فلسطینی‌ها با قطع امید از سازشکاران، به نوآوری‌ها و دلاوری‌های قهرمانانه روی می‌آورند که درتاریخ فلسطین بی‌سابقه بوده است.

این معجزه مقاومت است که آل سعود خائن با همدستی آمریکای ترامپ در اجماع نیم بند ریاض سعی می‌کند 55 کشور عربی و اسلامی را علیه مقاومت قهرمان در یک جبهه قرار دهد و به فاصله کوتاهی شکست می‌خورد ولی در عوض، مقاومت قهرمان با مهارت خاص خود، ادامه انتفاضه مبارک برای نجات فلسطین و قدس شریف را در هر فرصتی و در هر فضائی به رخ می‌کشد. از این دیدگاه، عملیات غرورآفرین مسجدالاقصی نه تنها سیلی محکمی به اشغالگران بلکه به طور همزمان، سیلی و نهیبی به ارتجاع عرب نیز بود.
 
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
نظر شما
پربیننده ها