سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

رصد فعالیت‌های داعش در فضای مجازی توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا گفت: تمامی فعالیت‌های داعش در فضای مجازی توسط پلیس فتای ایران رصد می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 26July 2017
رصد فعالیت‌های داعش در فضای مجازی توسط پلیس فتابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس فتا با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی پیشگیری و مبارزه با جرایم سایبری اظهار داشت: این اجلاس برای اولین بار است که در ایران و با همکاری سازمان ملل برگزار می‌شود. همچنین نشست اصلی پلیس فتا آذر ماه سال جاری با حضور روسای پلیس کشورهای منطقه برگزار خواهد شد و مساله مبارزه با جرایم سایبری تروریستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های داعش در فضای مجازی گفت: داعش با توجه به شکست‌هایی که در منطقه داشت به دنبال یارگیری از طریق شبکه‌های اجتماعی است و خود را خلافت سایبر معرفی کرده است. پلیس فتا از همان ابتدای فعالیت داعش، تمام صفحات این گروهک تروریستی را رصد کرده است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: در سال 2016 بیش از 1500 مرحله شناساسی توسط پلیس فتا در کشورهای مختلف انجام شد که 75 هزار عضو گیری توسط داعش ثبت و به پلیس فتا گزارش داده شد.
 
وی در خصوص تلگرام عنوان کرد: در ایران 40 میلیون نفر عضو تلگرام هستند که 74 درصد برای سرگرمی است و مابقی به دنبال کسب و کار هستند که برخی با تبلیغات فریبنده این کار را انجام می‌دهند.
 
سردار هادیانفر گفت: 70 نوع کسب و کار اینترنتی همچون دیوار، شیپور و کافه بازار در ایران وجود دارد که قوانین و مقررات خاص و مشخصی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد.
 
رئیس پلیس فتا با اشاره به شرط بندی و قماربازی در شبکه‌های اجتماعی گفت: این دو با یکدیگر تفاوتی ندارند و هر دو بازی با هدف کلاهبرداری انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار