مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمانشاه:

عملیات «فروغ جاویدان» درک ضعیف منافقین از قدرت ایران بود

سرهنگ پاسدار «مرادعلی محمدی» گفت: سرکرده سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با درک ضعیف از مناسبات قدرت در ایران و نیز شناخت ناقص از نقش معنوی حضرت امام خمینی (ره) و رابطه و اعتقاد عمیق مردم با ایشان، برخی از وقایع و رخدادهای ایران را دستمایه‌ تحلیلی نادرست قرار داد.
کد خبر: ۲۴۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ - 26July 2017
درك ضعيف منافقين از مناسبات قدرت در ايرانبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در تشریح عملیات مرصاد اظهار داشت: عراقی‌ها، در منطقه جنوب نیروهای دشمن از دو محور شلمچه و کوشک به داخل خاک ایران پیشروی کردند، هدف آن‌ها محاصره و تصرف مجدد شهر خرمشهر و اشغال جاده اهواز - خرمشهر بود .

محمدی با بیان اینکه در منطقه غرب نیز دشمن به منظور تصرف شهرهای «قصرشیرین»، «سرپل‌ذهاب»، «گیلانغرب»، «نفت‌شهر»، «سومار» و مناطق «میمک»، «صالح‌آباد»، «گلان»، «امیرآباد» و شهر «مهران» اقدام به تهاجم نمود، افزود: ارتش بعث عراق در استان کرمانشاه در محور قصرشیرین - سرپل‌ذهاب تا پل «ماهیت» نزدیک به گردنه «پاطاق» پیشروی نمود. در منطقه شمالغرب نیز ارتش عراق اقدام به حمله نمود که بدون کسب موفقیت در ارتفاعات منطقه، این حمله متوقف شد. در حالی که ارتش عراق برای تسهیل ورود نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به خاک ایران حضور خود را در مناطق قصرشیرین و سرپل‌ذهاب حفظ کرده بود، ارتش به اصطلاح آزادی‌ بخش ملی ایران (منافقین) در حالی که از پشتیبانی نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش عراق برخوردار بودند، وارد خاک ایران شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: سرکرده سازمان مجاهدین خلق با درک ضعیف از مناسبات قدرت در ایران و نیز شناخت ناقص از نقش معنوی حضرت امام خمینی (ره) و رابطه و اعتقاد عمیق مردم با ایشان، برخی از وقایع و رخدادهای ایران را دستمایه‌ تحلیلی نادرست قرار داد و آن فروپاشی نظام سیاسی ایران تداعی می‌شد و بر این مسئله تأکید کرد که ما از قبل تصمیم به انجام عملیات گرفتیم و می‌خواستیم آن را دیرتر انجام دهیم، اما پذیرش قطعنامه 598 از طرف ایران کار ما را تسریع کرد.

وی تصریح کرد: در چنین اوضاع و احوالی، ستون سازمان منافقین در ساعت 16:00 روز دوشنبه 67/05/03 طی یک برنامه زمان‌بندی شده از مرز خسروی عبور و طبق پیش‌بینی‌های قبلی در ساعت 17:00 در قصرشیرین و در ساعت 18:00 با گذشتن از شهر سرپل‌ذهاب به سمت اسلام آباد غرب در حال پیشروی بودند .

محمدی خاطرنشان کرد: با اطلاع فرماندهان و مسئولین نظام، از پیشروی نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و متوقف کردن آن‌ها در گردنه «چهارزبر» توسط رزمندگان اسلام ،عملیات مرصاد به منظور مقابله، انهدام و تعقیب و تنبیه منافقین، طرح ریزی و در تاریخ 1367/05/05 به مرحله اجرا درآمد. در عملیات مرصاد رزمندگان اسلام از هوا و زمین نیروها و تجهیزات جنگی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را هدف قرار داده وآن‌ها را منهدم نمودند.

لازم به ذکر است در این عملیات نزدیک به 1523 نفر از منافقین کشته و 2300 نفر زخمی شدند و همچنی تعداد 305 نفر از این افراد توسط رزمندگان اسلام دستگیر شدند، همچنین در این عملیات اکثر امکانات منافقین نابود و یا به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

با تغییر اوضاع به زیان عراق و فشارهای کشورهای منطقه و فرامنطقه بر رژیم بعث عراق، این کشور در تاریخ 67/05/15 در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، رسمأ آتش‌بس را پذیرفت و در نتیجه با هماهنگی دبیرکل سازمان ملل متحد زمان آتش‌بس رسمی بین دو کشور ایران و عراق 67/05/29 تعیین شد و جنگ ایران و عراق پس از گذشت هشت سال از تجاوز عراق به ایران پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها