حسن پلارک خبر داد؛

اسکان ۵۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته ۳۵ هزار نفر از زائران اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان یافتند و سال جاری تعداد این زائران به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۲۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ - 26July 2017
اسکان ۵۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا(س) حرم حضرت علی(ع)به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در اربعین گفت: برخی موکب‌های اربعین دارای ظرفیت 30 هزار نفری هستند؛ البته برخی موکب‌‌ها هم ظرفیت 22 نفره دارند. همچنین برخی موکب‌های ثابت هم مانند صحن حضرت زهرا (س) ظرفیتی مشخص دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: سال گذشته 35 هزار نفر در صحن حضرت زهرا (س) اسکان پیدا کردند، سال جاری هم فضای اسکان افزایش یافته و به 50 هزار نفر خواهد رسید.

پلارک در پاسخ به سؤالی در خصوص اسکان زائرین در صحن حضرت عقیله بنی‌هاشم (ع) در کربلا گفت: سال گذشته شرایط این صحن طوری نبود که بتوانیم در زمینه اسکان زائرین خدماتی را ارائه کنیم اما سال جاری با توجه به پیشرفت صورت گرفته در صحن عقیله بنی‌هاشم برنامه اسکان 10 تا 15 هزار نفری زائرین اربعین را در دستور کار داریم.

وی گفت: موکب‌داران در سالیان گذشته از پایان ماه محرم اجناس و امکانات خود را به عراق انتقال می‌دادند اما سال جاری بنا داریم تا از آنها بخواهیم این انتقال را از نیمه دوم محرم انجام دهند و دلیل این درخواست ما هم برای عدم ایجاد ترافیک در پشت نوار مرزی صورت می‌‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: زائرین اربعین در سنوات گذشته سفرشان را به عراق در ایام نزدیک اربعین آغاز می‌کردند که این کار آنها منجر به ازدحام شدید در مرزها و دریافت و ایجاد مشکلات خدماتی شده بود. اما زائرین در سال گذشته سفر خود را به کشور عراق مدیریت کرده و تقریباً از دهم ماه صفر تا پایان این ماه زائرین اربعین وجود داشت.

پلارک تأکید کرد: از 10 روز قبل از اربعین سال جاری تا 10 روز بعد از آن موکب‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین برقرار است در حالی که سال گذشته این میزان فقط 15 روز بود و تنها 5 روز بعد از اربعین موکب‌ها برقرار بود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از مرز خسروی در ایام اربعین تاکنون قطعی شده است، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها استفاده از این مرز همچنان وجود دارد ضمن اینکه اهتمام جدی در این قضیه هم است و اگر مشکل خاصی رخ ندهد استفاده از مرز خسروی در صورت همکاری دولت عراق انجام خواهد شد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار