بررسی راه­کارهای مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان خوزستان در برنامه‌های دفاع مقدس

طی برگزاری جلسه‌ای میان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، راهکارهای اجرایی برای مشارکت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در برنامه‌های دفاع مقدس بررسی شد.
کد خبر: ۲۴۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ - 26July 2017
جامعه ی هنری استان باید دغدغه ی انتشار فرهنگ دفاع مقدس را داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان،  امروز (چهارشنبه) طی برگزاری جلسه‌ای، راه­کارهای اجرایی برای مشارکت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در برنامه‌های دفاع مقدس را بررسی کردند.

در این جلسه که با حضور «محمد جوروند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان و دیگر اعضای شورای هماهنگی دفاع مقدس خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تفاهم‌نامه فرهنگی هنری بین این دو اداره‌کل منعقد شد.

سردار «محمد علی‌پور» در این نشست، با معرفی هفت کمیته زیر نظر شورای هماهنگی دفاع مقدس استان خوزستان، اظهار داشت: وظایف اصلی این هفت کمیته، بررسی موضوعات و ظرفیت‌های استانی و کشوری و نحوه به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در راستای اجرای فعالیت‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با اشاره به اینکه جلسات این کمیته‌ها به صورت دوره‌ای هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود، خاطر نشان ساخت: مصوبات کمیته‌ها پس از مطرح شدن در شورای هماهنگی و کسب موافقت این شورا، لازم‌الاجرا خواهند بود و این مصوبات از سوی مقامات استانی پیگیری می‌شوند و باید ادارات عهده‌دار اجرای برنامه‌ها و نیز گزارش‌های اجرایی آن را ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: خواسته یا ناخواسته، بخشی از بودجه و ظرفیت­‌های استان در راستای دفاع مقدس قرار می‌گیرند و همه ادارات ما در این فعالیت‌ها به نحوی به صورت جداگانه سهیم هستند. بنابراین تشکیل این کمیته‌ها با هدف بررسی این فعالیت‌ها و به‌کارگیری صحیح ظرفیت‌های استانی و کشوری، سعی در ایجاد تاثیر بیشتر و انعکاس وسیع‌تر این فعالیت‌ها دارد.

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت شناسی و معرفی توانایی‌های فرهنگی و هنری استان و به‌کارگیری صحیح این ظرفیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف مهم کمیته‌ها تدوین بانک اطلاعات و معرفی و فهرست‌بندی ظرفیت‌های انسانی است. به عنوان مثال، در زمینه ادبیات باید ظرفیت‌هایی که شامل نویسندگان و مولفین، کارشناسان و محققین و ... است معرفی و شناسایی شوند تا بتوان این توانایی‌ها را در راستای دفاع مقدس به کار گرفت. کارگروه‌های هنری نیز باید در بخش‌های مختلف مانند موسیقی تلاش خود را به کار گیرند تا ظرفیت‌های هنری را شناسایی و معرفی کنند. به عنوان مثال، آواها و گونه‌های موسیقی مناسب با محتوای دفاع مقدس را معرفی و بررسی کنند. از ظرفیت‌های مساجد نیز به عنوان محل عبادت و اعزام نیرو به جبهه در زمان جنگ تحمیلی باید بهره کافی برد.

سردار علی‌پور با اشاره به طرح‌های اجرا شده در استان و هزینه‌های به کار گرفته در اجرای این طرح‌ها، خاطرنشان ساخت: انتظار داریم، مجریان این طرح‌ها از داخل استان باشند، بدین دلیل که استان ما قدرت و توانایی‌های لازم جهت اجرای این طرح‌ها را دارد و از سوی دیگر نیاز است که مردم استان از امتیازات معنوی و مادی اجرای چنین طرح هایی بهره ببرند. مخصوصاً اینکه استان ما عرصه اصلی دفاع از سرزمین اسلامی و ارزش‌های انقلاب بوده و در هر گوشه و کنار آن آثار جنگ باقی مانده است.

در پایان این جلسه، حاضران با ارائه مختصری از فعالیت‌های ادارات خود در حوزه دفاع مقدس، آمادگی خود را برای مشارکت و اجرای مصوبات این کمیته اعلام کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار