فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اعلام کرد؛

تاثیر مثبت اردوهای راهیان‌ نور در توسعه کردستان

سردار محمدحسین رجبی گفت: در چند سال اخیر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر راهیان نور که معادل جمعیت کل استان است وارد کردستان شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ - 26July 2017
تاثیر مثبت اردوهای راهیان‌ نور در توسعه کردستانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در پاسخ به این سئوال که اردوهای راهیان نور چه تاثیر و پیامی برای نسل جوانان دارد، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور ماهیتاً یک کار فرهنگی است و بر نسل جوان که تشنه دانستن حقیقت هستند تأثیر فرهنگی دارد.

وی گفت: باید یکی از اهداف اردوهای راهیان نور «انتقال گذشته خوب کشور با ارزش‌های اسلامی و آزموده‌های دینی به نسل جوانان امروزی» باشد.

در اردوهای راهیان نور چشم‌انداز خوبی از کردستان را به زائران نشان دهیم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: باید برای اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی خوبی در استان تدوین شود و با تهیه بسته‌های فرهنگی، فضای مناسبی ایجاد شود تا بتوانیم چشم‌انداز خوبی از کردستان را به زائران نشان دهیم.

وی گفت: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های خوب برای راهیان نور، زائران به گذشته استان کردستان که همراه با جهاد، مقاومت و ایثار بوده پَی ببرند.

سردار رجبی افزود: نسل جوان باید متوجه شود که اطرافیانش چه اقدامات خوبی انجام داده‌اند تا در وجود آنان نیز احساس مسئولیت و وظیفه شکل بگیرد و کارهای ارزشمند صورت گرفته در جامعه را ببینند.

اردوهای راهیان نور تاثیرات خوبی در توسعه کردستان دارد

وی در پاسخ به سئوال دیگری که عظمت راهیان نور چه تاثیر و نقشی در توسعه استان دارد، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور از نظر فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت بوده و تاثیرگذاری خوبی در توسعه کردستان دارد و در انجام کارهای فرهنگی اثر متقابل ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: اگر اقدامات انجام شده در استان نامناسب باشد آثار و ذهنیت بدی در زائران شکل می‌گیرد و اگر مسئولان در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کردستان خوب عمل کنند تأثیرات خوبی برای این منطقه دارد.

در اردوهای راهیان نور زائران با فضا و جغرافیای طبیعی و جغرافیایی انسانی استان آشنا می‌شوند و اگر ذهنیت بدی نسبت به کردستان داشته باشند با آنچه که می‌بینند مقایسه و خودشان به واقعیت‌ها پَی می‌برند.

میزبانی یک میلیون و 500 هزار زائر راهیان نور در کردستان

وی با اشاره به تاثیر راهیان نور بر اقتصاد استان گفت: در چند سال اخیر حدود یک میلیون و 500 هزار زائر راهیان نور که معادل جمعیت کل استان است وارد کردستان شده‌اند و از نظر اقتصادی تأثیر خوبی بر تجارت و معیشت مردم این دیار گذاشته است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار