مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله:

بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال توسط بسیج سازندگی در استان مرکزی پرداخت شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: طی سال گذشته 157 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی پرداخت شد.
کد خبر: ۲۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ - 26July 2017
پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان در استان مرکزیبه گزارش دفاع پرس از اراک، سرهنگ «علی فراهانی» مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع صنایع تبدیلی و اردوهای جهادی در اراک اظهار داشت: مجموع تسهیلات ارائه شده در سال گذشته 784 مورد بوده که شامل پرورش دام سنگین 216 مورد، کاشت زعفران 66 مورد، صنایع دستی 139 مورد، پرورش مرغ بومی 9 مورد، پرورش قارچ 62 مورد، گیاهان دارویی 40 مورد، پرورش شتر مرغ 12 مورد، پرورش بلدرچین 24 مورد، صنایع تبدیلی 69 مورد، پرورش زنبور عسل 62 مورد، پرورش ماهی 26 مورد و تولید محصولات گلخانه‌ای 51 مورد است.
 
وی گفت: طی سال گذشته 157 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بسیج سازندگی استان مرکزی در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شد و در سال جاری نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یک‌میلیارد و 107 میلیون تومان تسهیلات با سود 10 درصد تا سقف 15 میلیون تومان برای صنایع تبدیلی در استان پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: در سال جاری واگذاری تسهیلات به صورت بلاعوض برای اجرای پروژه‌هایی تحت عنوان محرومیت‌زدایی در دستور کار است که مبلغ در نظر گرفته شده برای آن، مجموعا 3 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

وی خاطرنشان ساخت: این مبلغ در زمینه‌های آب‌رسانی روستایی شامل آب‌رسانی کشاورزی، آب آشامیدنی، ساخت خانه محرومین، ساخت خانه عالِم، ساخت غسالخانه، لایروبی قنوات، ساخت پل روستایی است که برای ساخت موارد ذکر شده 50 درصد را بسیج  سازندگی به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در مورد اردوهای جهادی و هجرت نیز خاطرنشان کرد: چهار نوع اردوهای جهادی و یک اردوی هجرت در بسیج سازندگی فعالیت دارند، که طی سال گذشته در حوزه اردوی جهادی  یک روزه، 11 هزار و 218 نفر، اروهای جهادی سه روزه مخصوص مهندسین کشاورزی که مباحث کشاورزی را در مناطق هدف ترویج می‌دهند 837 نفر، اردوهای هفت روزه 2 هزار و 675 نفر، اردوهای جهادی 10 روزه یک‌هزار و 140 نفر و اردوی هجرت مخصوص دانش‌آموزان 10 روزه، 950 نفر مشارکت و حضور داشتند و همچنین 179 گروه جهادگر در استان مرکزی دارای شناسنامه هستند.

فراهانی ادامه داد: اردوهای جهادی سال جاری از پانزدهم تیرماه امسال آغاز شده و تا یکم آذرماه جاری ادامه دارد که در این رابطه 2 هزار و 864 نفر برای حضور در این برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در در مورد طرح کرامت نیز بیان داشت: این طرح در سپاه با بررسی محل‌های آسیب‌پذیر مواد مخدر و اعتیاد پیگیری می‌شود که برای آغاز کار 12 منطقه در شهرهای اراک، خمین، ساوه و شازند شناسایی شده و برای هر محله به منظور ایجاد فضاهای مناسب فرهنگی و مکان‌های مشاوره‌ای، 400 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار