وحدت مردم کردستان به سراسر کشور معرفی شود/ مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با بیان اینکه وحدت مردم کردستان به سراسر کشور معرفی شود گفت: مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد.
کد خبر: ۲۴۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ - 26July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «غلامرضا یاوند عباسی»، مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور عصر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان کردستان برای نمادسازی و مقابله با فتنه مذهبی و قومی دشمن فراوان است اظهار داشت: باید وحدت مردم این خطه به سراسر کشور معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند محدود هستند، گفت: اعتبارات 20 درصدی قانون برنامه پنجم و ششم توسعه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت راه‌گشا نبوده و نباید روی این اعتبارات مانور داد و باید از ظرفیت‌های دیگری استفاده کنیم.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: باید برای این کار از افراد شاخص استفاده شود و برای هر اسطوره کتابی تألیف و برنامه‌های تکریم و احترام خانواده شهدا و ایثارگران به‌جد دنبال شود.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد، گفت: باید نمادسازی از افراد و اماکن با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت بگیرد و فرهنگ ایثار و شهادت مطالبه شود و دستگاه‌های مربوطه بیشتر به این موضوع توجه کنند.

عباسی افزود: ساماندهی گلزار شهدا از اصل خوبی برخوردار است اما در عمل و اجرا ضعیف بوده و باید مناسبت سازی فرهنگی در گلزار شهدا صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: شورای ترویج فرهنگ امور ایثارگران باید بین مصادیق دفاع مقدس و مصادیق روز، پیوندی ایجاد و برنامه ویژه‌ای تدوین شود.

وی تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید به دنبال اقداماتی باشیم که امکان ترویج داشته باشند چراکه امنیت کنونی کشور مدیون رشادت‌های شهیدان است.

منبع: تسنیم


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار