چاپ ۳ هزار جلد کتاب خاطرات بازماندگان شهدای کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: ۳ هزار جلد خاطرات بازماندگان شهدای استان کردستان چاپ می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴ - 26July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمد سلیمانی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عصر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کردستان با 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از پنج استان درگیر جنگ در دوران مقدس بوده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب استان کردستان را استان فرهنگی، سرزمین فداکاری‌های بزرگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نام‌گذاری کرده است که شهدای این خطه غریبانه به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: در استان کردستان 5400 شهید، 18 هزار شهید مهاجر، یکهزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد، یکهزار و 200 سرباز شهید، 25 سردار شهید و 52 شهید روحانی در کمال مظلومیت و برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی به شهادت رسیدند و این شهادت‌ها گوشه‌ای از افتخارات این مرز و بوم است.

وی از برگزاری کنگره پنج هزار و 400 شهید استان کردستان خبر داد و گفت: جلسات برگزار شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با به‌کارگیری منابع انسانی و مشارکت ملی به سرانجام برسد.

چاپ 50 کتاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سلیمانی افزود: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سوژه‌های ناب فراوانی وجود دارد و بالغ بر 50 کتاب در این زمینه به چاپ رسیده و فیلم شیار 143 بر همین اساس ساخته شده است.

وی اظهار کرد: کتاب وصیت‌نامه شهدا کردستان به عنوان نخستین استان کشور جمع‌آوری و به چاپ رسیده و جلد دوم آن نیز تدوین و همچنین کتاب فرهنگ اعلام که حاوی خلاصه زندگی پنج هزار و 400 شهید استان بوده چاپ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: کتاب وصیت نامه شهدا تحت عنوان امام در کلام شهدا، ولایت و رهبری، امربه‌معروف و نهی از منکر در کلام شهدا از دیگر کتاب‌های به چاپ رسیده است.

وی از اهدای لوح تقدیر و تهیه ارقام فرهنگی برای خانواده شهدا خبر داد و گفت: برای چاپ کتاب وصیت نامه شهدا 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که هنوز تحقق نیافته است.

چاپ 3 هزار جلد کتاب خاطرات بازماندگان شهدای کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه نام‌گذاری اماکن و معابر جدید به نام شهدا از اقدامات انجام شده این سازمان است، خاطر نشان کرد: جمع‌آوری خاطرات بازماندگان شهدا تحت عنوان تاریخ شفاهی شهدا در دستور کار بوده و قرار است 3 هزار جلد این کتاب چاپ شود.

منبع: جماران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار