کاخ سفید:

به طور کلی از تحریم ایران و روسیه حمایت می‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید گفت هرچند دولت «ترامپ» به طور کلی حامی تحریم ایران و روسیه است، اما هنوز در مورد طرح مورد بررسی در کنگره تصمیم‌گیری نکرده است.
کد خبر: ۲۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱ - 26July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «سارا هوکابی سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز (چهارشنبه) گفت دولت آمریکا هنوز در مورد طرح تحریم‌های ایران و روسیه تصمیمی نگرفته است.

وی که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد موضع کاخ سفید در قبال مصوبه مجلس نمایندگان، گفت: «خوب اوضاع کمی پیچیده شده است. سناتور باب کورکر گفته است که از طرح با متن کنونی آن، کاملا حمایت نمی‌کند».

سندرز افزود: «احتمال دارد که تغییرات بیشتری در طرح اعمال شود. پیش از اتخاذ تصمیم نهایی، منتظر هستیم تا ببینیم که این طرح نهایتا چگونه خواهد بود».

وی ادامه داد: «اما می‌توانم به شما بگویم که رئیس‌جمهور، کاخ سفید و دولت، همانطور که بارها گفته‌ایم، قویا از تحریم روسیه، ایران و کره شمالی حمایت می‌کند».

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته طرحی را تصویب کرد که در صورت تائید در سنا و کاخ سفید، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره شمالی اعمال می‌کند.

وجود تحریم‌های شدید علیه مسکو و گرفتن اختیار از رئیس‌جمهور برای رفع تحریم‌های کنونی علیه روسیه، موجب شده تا کاخ سفید نسبت به تائید این تحریم‌ها بی‌میل باشد.

همزمان، در سنا هم گروهی از جمهوری‌خواهان به رهبری کورکر مخالف اعمال تحریم علیه کره شمالی هستند و خواهان حذف بندهای مربوط به پیونگ یانگ از طرح هستند.

منبع: فردا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار