مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

آموزش و ارتقاء سواد رسانه‌ای مهم‌ترین ضرورت جامعه امروزی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی آموزش سواد رسانه‌ای را مهم‌ترین ضرورت و نیاز برای جامعه امروز عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام رسانه‌ها تاثیرگذاری بر افکار عمومی و همینطور تصرف اندیشه‌ها است.
کد خبر: ۲۴۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ - 27July 2017
آموزش و ارتقاء سواد رسانه ای مهم ترین ضرورت جامعه امروز استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، سرهنگ «مصطفی مشایخی» در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام رسانه‌ها تاثیرگذاری بر افکار عمومی و همینطور تصرف اندیشه‌ها است.

وی افزود: امروز کشور ما خصوصا جوانان ما مورد هجمه تهاجم فرهنگی دشمن هستند و این موضوع بی‌شک ایجاب می‌کند که نسبت به کارکرد رسانه‌ها و سواد رسانه‌ای توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان مرکزی تصریح کرد: ما در مقایسه با سال 73 که تنها سه شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان وجود داشت امروز این رقم به 250 شبکه رسیده که مقابله با این هجمه فرهنگی روحیه جهادی و تلاش انقلابی می‌طلبد.

مشایخی با اشاره به ورود رسانه‌های غربی به تغییر سبک زندگی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات شبکه‌ها و رسانه‌های غربی ورود به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به غربی است که در این راه از هرگونه ابزاری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: به نوعی حرکت در مسیر غربی سازی و قبح‌شکنی مهم‌ترین اقدام رسانه های غربی است که جامعه هدف خود را بیشتر از جوانان و نوجوانان تعیین کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: شناخت ظرفیت ها و توانایی‌های مختلف در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی می تواند ما را به دستیابی به راهکارهای هدفمند رهنمون سازد.

مشایخی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: حرکت در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری و تبیین رهنمودهای ایشان می‌تواند نسخه شفابخشی برای هجمه‌های فرهنگی اتخاذ شده از سوی دشمنان جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: رسانه ها باید توجه داشته باشند که مهم‌ترین اصل خود را که همان مطالبه‌گری باشد را فراموش نکرده و با همه توان در این حوزه وارد شده و به عنوان حلقه‌های واسط میان مردم و مسئولان راهکارهای خود را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار