چاپ دوم «راهبرد تولید دانش‌بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی» منتشر شد

کتاب «راهبرد تولید دانش‌بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌ها و فعالان تولید دانش‌بنیان است.
کد خبر: ۲۴۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 27July 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «راهبرد تولید دانش‌بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی» عنوان کتابی است که به اهتمام ستاد «توسعه فرهنگ علم، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان، امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان توسط انتشارات دانش‌ بنیان‌ فناور» چاپ شده است.

در این کتاب به مفاهیم اقتصادی از جمله تولید دانش‌بنیان، تربیت نیرو در صنایع دانش‌بنیان، تبدیل علم به قدرت اقتصادی و اقتصاد منهای نفت اشاره شده است. چنان که در مقدمه کتاب آمده است؛ «اکنون که پس از یک دوره تحریم ظالمانه فضای پساتحریم را آغاز کرده‌ایم، توجه بیشتر به شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به توسعه و ارتقاء توانمندی آنها، با هدف رهایی از فروش منابع طبیعی کشور و حرکت به سمت «تولید دانش‌بنیان» بیش از پیش ضرورت می‌یابد. به عبارت دیگر، راه «جهاد اقتصادی» و «اقتصاد مقاومتی»، از مسیر «اقتصاد و تولید دانش‌بنیان» می‌گذرد.
 
کتاب «راهبرد تولید دانش‌بنیان...» در 5 فصل شامل «بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه و فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور»، «بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌ها و فعالان تولید دانش‌بنیان»، «بیانات مقام معظم رهبری پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو» و «سخنرانی افراد در محضر مقام معظم رهبری» تنظیم شده است.
 
در هر یک از بخش‌های ذکر شده به مفاهیم مهم اقتصاد مقاومتی در دوره پساتحریم، تولید علم و تبدیل آن به قدرت اقتصادی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و فروش خام مواد طبیعی تأکید شده است.
جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بیانات مقام معظم رهبری  
از متن کتاب:
 
«ما باید علم را با همه معنای کامل آن به عنوان یک جهاد دنبال کنیم. این را من به جوان‌ها، استادان و دانشگاه‌ها می‌گویم. علاوه بر این، علم مجرد و به تنهایی هم کافی نیست؛ علم را باید وصل کنیم به فناوری، فناوری را باید وصل کنید به صنعت، و صنعت را باید وصل کنیم به توسعه کشور. صنعتی که مایه توسعه و پیشرفت کشور نباشد، برای ما مفید نیست. علمی که به فناوری تولید نشود، فایده‌ای ندارد و نافع نیست. وظیفه دانشگاه‌ها سنگین است. وظیفه آموزش و پرورش سنگین است. وظیفه مراکز تحقیقاتی و مراکز پژوهشی سنگین است.»

«راهبرد تولید دانش‌بنیان؛ جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی» در 220 صفحه و  5000 نسخه توسط انتشارات دانش بنیان فناور منتشر شد.
 
 انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار