مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

رتبه اول سمنان در برگزاری دوره ضمن خدمت معارف دفاع مقدس کارکنان دولت

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: استان سمنان رتبه اول کشوری را در برگزاری دورهای آموزشی معارف دفاع مقدس کارمندان دولت به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۲۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ - 27July 2017

رتبه اول استان سمنان در  برگزاری دوره ضمن خدمت معارف دفاع مقدس به کارکنان دولتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، دومین نشست تخصصی روسای دانشگاه‌ها و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان سمنان همزمان با سالروز عملیات مرصاد با حضور «مهدی شادنوش» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روسا، معاونین آموزشی و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان طی سخنانی خاطرنشان کرد: تدریس بعضی از مبانی مثل معارف اسلامی و علوم و معارف دفاع مقدس اگر توأم با معنویات نباشد، تاثیری بر جوانان و دانشجویان ما نخواهد داشت.

شادنوش با تأکید بر اینکه باید بتوانیم روح اخلاق و معنویت را در بین جوانان حاکم کنیم تا در آینده پرچمدار حرکت اجتماعی باشند، افزود: در امر دفاع مقدس هم باید بتوانیم روح و معنویت حاکم بر جبهه‌ها را با اخلاق و منش اسلامی ترویج دهیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دفاع مقدس را اوج عظمت تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تاکید نمود: ما وظیفه داریم عوامل عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم که با زنده ماندن ارزش‌ها، انقلاب زنده می‌ماند و بیمه خواهد شد و دچار غفلت و فراموشی نمی‌شویم.

وی انتقال ارزش‌های انقلابی در قالب معارف دفاع مقدس را مصداق عمل انقلابی عنوان نمودند و یادآور شد: در حال حاضر در 49 واحد دانشگاهی استان سمنان، درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ارائه می‌شود و در 10 واحد دانشگاهی نیز از ترم مهرماه سال جاری به مراکز فوق افزوده خواهند شد.

سلامی در ادامه سخنان خود در خصوص دیگر فعالیت‌های آموزشی اداره کل اظهار داشت: تاکنون با برگزاری یک‌هزار و 65 کلاس دانشگاهی با بیش از 40 هزار دانشجو، 12 هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و 7 هزرا نفر از سربازان و افسران جوان یگان‌های نظامی و انتظامی موفق به گذراندن درس آمادگی دفاع در سطح استان شده‌اند.

وی یادآور شد: با همت اداره کل آموزش و پرورش و سپاه پاسداران استان از سال 1390 تا کنون قریب به 9 هزار نفر از دانش‌آموزان سطح استان درس آمادگی دفاعی را فرا گرفتند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود دانشگاه‌ها، اساتید و برنامه‌ریزان را از عوامل مهم گسترش معارف دفاع مقدس در جامعه و دانشگاه دانست.

یارمحمدی مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از عوامل برگزاری نشست‌های تخصصی روسا دانشگاهها و استادان درس دفاع مقدس تاکید کرد: استان سمنان رتبه اول کشوری را در برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت 12 ساعته آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس کارمندان دولت را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار