سازمان ملل:

۱۷۳ غیرنظامی تنها در یک ماه در رقه کشته شدند‎

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۱۷۳ غیرنظامی تنها در طول ماه جاری میلادی در درگیری‌ها و حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در شهر رقه در شمال سوریه کشته شدند.
کد خبر: ۲۴۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 27July 2017
۱۷۳ غیرنظامی تنها در یک ماه در رقه کشته شدند‎
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش خود آورده است: وضعیت در داخل شهر دشوار است. قتل غیرنظامیان در نتیجه حملات هوایی و زمینی ادامه دارد. دستکم 173 نفر در ماه ژوئیه به قتل رسیده اند.

گروه مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از یک ماه پیش با حمایت هوایی و تسلیحاتی ائتلاف آمریکایی عملیات در شهر رقه سوریه را آغاز کرده و هدف از آن را آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش دانسته اند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: 30 تا 50 هزار نفر از اهالی همچنان در شهر رقه به سر می برند که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است.

گوترش تصریح کرد: حدود 20 هزار نفر ماه گذشته شهر رقه را به علت حملات شدید ترک کردند. شمار آوارگان از شهر رقه به 228 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: بیش از 13 میلیون سوری از جمله شش میلیون و سیصد هزار فرد آواره شده در داخل این کشور به کمک های شدید غذایی نیاز دارند.

برپایه این گزارش، انتظار می رود که شورای امنیت امروز پنجشنبه گزارش گوترش را بررسی کند که بر اوضاع انسانی در سوریه متمرکز است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها