«کمال کورسل فرانسوی» از پاریس تا مرصاد

یکی از عجایب عملیات «مرصاد» شهدای خارجی و کسانی هستند که بعد از گرویدن به اسلام در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۲۴۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳ - 27July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یکی از راویان عملیات «مرصاد» در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد که در محل یادمان شهدای مرصاد برگزار شد اظهار داشت: یکی از عجایب عملیات مرصاد شهدای غیر ایرانی این عملیات است که شاید مهمترین آنها «کمال کورسل» از کشور فرانسه است.

حسین کاجی افزود: کمال کورسل در فرانسه به صورت اتفاقی در محلی با شنیدن صدای دعای کمیل و نام مبارک امام علی (ع) و امام زمان (عج) منقلب می شود و پس از تحقیق و پژوهش به دین اسلام و سپس به تشیع می گرود.

وی ادامه داد: او پس از آمدن به ایران و تحقیق ور سیره امام حسین (ع) عازم جبهه نبرد شد و سپس در عملیات مرصاد به شهادت رسید. رزمندگان اسلام شاهدند که او قبل از شهادت در مرصاد در جمع رزمندگان فریاد زد " بچه ها... امروز عاشورا و اینجا کربلاست و شما لب تشنه هستید... ایمان داشته باشید که رستگار خواهید شد".

این رزمنده دفاع مقدس اظهار داشت: بازخوانی عملیات مرصاد یعنی اینکه امروز به نسل جوان بگوییم اگر در دروازه بصره با اهل کفر نجنگیم باید در دروازه کرمانشاه بجنگیم و اگر در حلب نجنگیم باید در مرکز جمهوری اسلامی ایران بجنگیم.

کاجی با بیان اینکه عملیات مرصاد در اوج غربت انجام شد، گفت: ما در این‌جا بیش از ۳۱۰ شهید دادیم. در شرایطی منافقین حمله کردند که ما قطعنامه را پذیرفتیم و نتیجه بدعهدی را دیدیم و امروز نیز می بینیم که برجام را پذیرفتیم اما بدعهدی و پیشروی دشمن ادامه دارد.

کاجی با بیان اینکه امروز همه ما بر سر سفره شهدا نشستیم، گفت: مردان مردی از خطه کرمانشاه در عملیات مرصاد حماسه آفریدند. باید تفکر و سبک زندگی شهدا الگوی ما باشد، پتانسیل شهدای مرصاد برای جهان شیعه حرف های بسیاری دارد.

منبع: تی نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار