آرامش در جبهه «عرسال» و آزادسازی کامل ارتفاعات «فلیطه»/ فرار تکفیری‌ها به سمت «جراجیر و قاره»

منابع سوری از آزادسازی کامل ارتفاعات «فلیطه» و فرار تروریست‌های تکفیری به سمت کوه‌های «قلمون» در حومه دمشق و همچنین آرامش در جبهه ارتفاعات عرسال خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ - 27July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت توانستند ارتفاعات «فلیطه» در «قلمون» را به طور از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

تروریست‌ها نیز به سمت ارتفاعات «قاره و الجراجیر» در کوه‌های قلمون در حومه دمشق فرار کردند.

چرا عملیات در قلمون متوقف شد؟


منابع سوری درباره دلایل توقف عملیات در قلمون اعلام کردند: مرحله نخست عملیات، پاکسازی کامل مرزهای دو کشور از سمت لبنان یعنی ارتفاعات عرسال و در سمت سوریه، ارتفاعات فلیطه و در نتیجه جلوگیری از تردد و انتقال سلاح و تروریست‌ها میان دو سوی مرزها بود.

ارتفاعات «قاره و الجراجیر» در حومه دمشق قرار دارد و نبرد دیگری برای آن صورت خواهد گرفت و ممکن است طی روزهای آینده آغاز شود.

در حال حاضر ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر پاکسازی مرزها به ویژه برای جلوگیری از ورود خودروهای بمب‌گذاری شده به لبنان متمرکز شده‌اند، مرحله بعدی شاید شامل مناطق تحت سیطره گروه تروریستی داعش شود که شماری از تروریست‌های جبهه النصره به این مناطق گریختند و به داعش پیوستند.

آرامش در جبهه عرسال؛ تروریست‌های جبهه النصره به ادلب تبعید می‌شوند

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعشی در دو سوی مرزهای لبنان و سوریه فعال هستند و پس از مذاکره با تروریست‌های جبهه النصره که به سمت آنها فرار کردند، آنها را پذیرفتند، چرا که به یکدیگر نیاز دارند تا در آینده در کنار یکدیگر با ارتش سوریه و مقاومت بجنگند.

مسئله قابل توجه این است که مناطقی که درگیری‌ها در آن جریان دارد، غیرنظامیان و مناطق مسکونی وجود ندارد و منطقه کاملا یک منطقه نظامی است و جنگ ارتش سوریه و مقاومت صرفا جنگ علیه دژهای تروریست‌های تکفیری است.

در حال حاضر از صبح امروز پنجشنبه تدابیر آماده‌سازی برای اتمام توافق آتش‌بس میان رزمندگان مقاومت لبنان و جبهه تروریستی النصره انجام می‌شود. دستگاه امنیتی لبنان به همین منظور، اتاق عملیاتی را به ریاست سرتیپ عباس ابراهیم ایجاد کرده که طرف واسطه در مذاکرات است.

تروریست‌های باقی‌مانده جبهه النصره به همراه مجروحان و اطرافیانشان از ارتفاعات عرسال به استان ادلب در شمال سوریه منتقل خواهند شد.

همچنین بر اساس این توافق، سه رزمنده حزب  الله که در جریان نبردهای حومه جنوبی حلب در یک سال و نیم پیش به اسارت جبهه النصره درآمده بودند،‌آزاد می‌شوند، پیکرهای شهدای حزب ‌الله هم تحویل این جنبش داده خواهند شد.

به نظر می‌رسد روند مذاکرات به خوبی پیش می‌رود، جبهه عرسال در حال حاضر کاملا آرام است و همه منتظر به سرانجام رسیدن توافق هستند.

از جبهه عین ترما و جوبر هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه به شدت مواضع تروریست‌های تکفیری را گلوله‌باران می‌کند، جنگنده‌های ارتش هم مواضع تروریست‌ها را در این محور به شدت بمباران می‌کنند. نیروهای ارتش به دنبال ورود به مواضع جدیدی در اطراف شرکت گوشت در عین ترما هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها