آیت‌الله «علیرضا اعرافی»:

پایان خیانت رابطه با رژیم صهیونیستی، خفت و خواری است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، گفت: رابطه با رژیم صهیونیستی خیانتی است که پایان آن خفت و خواری است.
کد خبر: ۲۴۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ - 28July 2017
رابطه با رژیم صهیونیستی خیانتی است که پایان آن خفت و خواری استبه گزارش گروه استان های دفاع پرس، ‌آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به اتفاقات اخیر فلسطین و قدس شریف و استمرار صهیونیست‌ها به توطئه یهودی‌سازی قدس و دست‌اندازی اخیر آن‌ها به مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان، طی صدور بیانیه‌ای به زبان عربی، ضمن محکوم کردن این جنایت، از مسلمانان و علما و نخبگان و حاکمان جهان اسلام و عرب خواست باهم متحد شوند و راه‌حلی ریشه‌ای برای حل مسئله فلسطین بیابند.

ترجمه متن این پیام بدین شرح است:

70 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و رژیم اشغالگر همچنان به دنبال یهودی‌سازی مقدسات اسلامی به‌ویژه قدس شریف و مسجدالاقصی است همان‌طور که پیش‌ از این نیز با تمام وجود و امکانات مادی و فرهنگی خود برای اسرائیلی‌سازی وجدان و فرهنگ جوانان فلسطینی به‌ویژه اهالی سرزمین‌های 67 و 48 تلاش کرده است.

اتفاقات اخیر قدس به‌روشنی ثابت کرد که رژیم اشغالگر در دست‌یابی به هر دو هدف خود با شکست روبه‌رو شده است و عملیات قهرمانانه جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف ثابت کرد که دشمن صهیونیستی در اسرائیلی‌سازی وجدان و فرهنگ این جوانان شکست‌خورده است و فلسطین همچنان قلب تپنده مردم این سرزمین است. علاوه بر این ایستادگی مردمی به رهبری علمای فلسطین در برابر دست‌اندازی‌های صهیونیست‌ها بر مسجدالاقصی به‌روشنی ثابت کرد که یهودی‌سازی مسجدالاقصی امری محال است و مردم فلسطین آماده دفاع از مقدسات اسلامی و قبله نخست مسلمانان هستند.

اما از سوی دیگر متأسفانه برخی رژیم‌ها و سازمان‌ها و حکومت‌های جهان اسلام و عرب تلاش می‌کنند امت اسلام را به‌سوی عادی‌سازی روابط با دشمن غاصب صهیونیستی سوق دهند و تردیدی نیست که هر آنچه که با خود فرهنگِ رابطه با رژیم صهیونیستی را داشته باشد و بخواهد به این راهِ شکست‌خورده در خیانت به قبله اول مسلمانان ادامه دهد، باید بداند که شجره ملعونه رابطه با رژیم صهیونیستی ثمری جز خفت و خواری برای آن‌ها نخواهد داشت.

مسئله فلسطین و آزادسازی مسجدالاقصی همواره از روز نخست انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مسئله اصلی و مورد اهتمام جمهوری اسلامی بوده است و هم‌اکنون نیز مورد اهتمام ویژه مراجع دین (دامت برکاتهم) و علما و حوزه‌های علمیه است.

امت اسلامی کِی بنا دارد از ظرفیت‌های خود برای آزادسازی قبله نخست مسلمانان استفاده کند؟ امت اسلام تا به کی باید شاهد هتک حرمت مقدسات خود باشد و دست روی دست بگذارد؟ حاکمان کشورهای اسلامی و عربی تا کی می‌خواهند دست روی دست بگذارند و شاهد ریخته شدن خون مردم فلسطین باشند؟ آیا مردم فلسطین مسلمان نیستند و فلسطین یک سرزمین اسلامی نیست؟ آن‌هایی که شعارهای پرشور عربی سر می‌دادند کجایند؟ آیا مردم فلسطین عرب نیستند؟

ما از سوی حوزه‌های علمیه جنایت‌های فجیع صهیونیست‌ها را به‌شدت محکوم می‌کنیم و دست‌اندازی دشمن صهیونیستی به مسجدالاقصی را با شدت بیشتر محکوم می‌کنیم و به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم که هتک حرمت مسجدالاقصی همانند جریحه‌دار ساختن قلوب تمام مسلمانان است و از جامعه بین‌الملل نیز می‌خواهیم به وظیفه و مسئولیت خود در محکوم ساختن این اقدامات عمل کند و از سازمان همکاری اسلامی و سازمان‌ها و کشورهای اسلامی نیز می‌خواهیم در برابر این جنایت‌ها بایستند.

علاوه بر این آمادگی خود را برای همکاری با علما و فضلا و نخبگان جهان اسلام اعلام می‌کنیم تا همه باهم راه‌حلی ریشه‌ای برای حل مسئله فلسطین بیابیم و بر این باوریم که نباید فرصت را از دست داد چرا که اکنون بهترین زمان برای همکاری است و علمای مسلمان باید صفوف مسلمانان را برای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان به‌ویژه صهیونیست‌ها متحد سازند.

ما از تلاش‌های ملت مقاوم و جوانان فلسطینی به‌ویژه اهالی قدس و سرزمین‌های 48 تقدیر می‌کنیم و از ایفای نقش علما به‌ویژه شیخ مجاهد عکرمه صبری در رهبری جریان مقاومت مردمی در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها تشکر می‌کنیم و از ملت سربلند فلسطین می‌خواهیم به رهنمودهای علما توجه کنند و تأکید می‌کنیم که حمایت مردم از رهنمودهای علما عامل اصلی و رازی است که باعث شد صهیونیست‌های اشغالگر وادار شوند از تصمیم خود در قرار دادن ایست‌های بازرسی در مسجدالاقصی منصرف شوند.

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ

انتهای پیام/191

نظر شما
پربیننده ها