دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پوشش بیش از 3500 نقطه پدافندی کشور

امرور بیش از سه هزار نقطه پدافندی در کشور وجود دارد که مناطق حساس، حیاتی و مراکز تاسیساتی را تحت پوشش پدافندی قرار می‌دهد و مقرر است مراکز پدافندی تا بیش از 3500 نقطه را دربرگیرد.
کد خبر: ۲۴۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 28July 2017
پوشش بیش از 3500 نقطه پدافندی
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با ارتقای تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته نظامی و از پس آن شکل گیری جنگ های نوین مسئله پوشش هوایی و ایجاد آسمانی امن یکی از مهمترین دغدغه‌های ارتش کشورهای مختلف است.
 
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و طراحی و ساخت انواع سامانه های راداری، شنودی، اطلاعاتی و انواع سامانه های موشکی و کنترل و فرماندهی پوشش هوایی مناسب را ایجاد کرده و به تایید سازمان جهانی ایکائو یکی از امن ترین آسمان ها را درورهایورهای جهان دارا است.
 
نقاط حساس و پدافندی ایران در دوران طاغوت بیش از دویست نقطه بوده است که توسط رادارها و سامانه های ارتفاع پست و متوسط اورلیکن، راپیر و سامانه هاگ پوشش داده می شد.
 
براساس آنچه که امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی عنوان نموده امرور بیش از سه هزار نقطه پدافندی در کشور وجود دارد که مناطق حساس، حیاتی و مراکز تاسیساتی را تحت پوشش  پدافندی قرار می دهد  و مقرر است مراکز پدافندی تا بیش از 3500 نقطه را در بر گیرد.
 
امروز ایران اسلامی با بهره گیری از مهمترین سامانه های پدافندی روز دنیا همچون سامانه برد بلند اس 300 و سامانه پدافندی تلاش که از موشک های صیاد 1،2،3 استفاده می کند ، در حال ساخت مراحل پایانی سامانه باور 373 ،سامانه ای دقیق تر اس 300 شرقی و تاد و پاتریوت غربی است.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار