از سوی مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران مطرح شد؛

فراخوان جمع‌آوری نذورات مردم برای ایجاد موکب در مهران، نجف و کربلا

مسئول ستاد مردمی بیعت حسینی استان مازندران از فراخوان جمع‌آوری نذورات مردم برای ایجاد موکب در کربلا، نجف و مرز مهران خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 29July 2017
فراخوان جمع‌آوری نذورات مردم برای ایجاد موکب در مهران، نجف و کربلابه گزارش دفاع پرس از مازندران، «مهران احمدی» مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیاده‌روی اعضای گروه جهادی علمدار در اربعین سال 92، در مورد تشکیل این نهاد مردمی اظهار داشت: پس از پیاده‌روی برخی از اعضای گروه جهادی علمدار در اربعین سال 92، برای پر شور کردن این مراسم معنوی و مقابله با تهدیدات داعش به منظور کم‌رنگ کردن حضور مردم، در سال 93 از بین اعضای این گروه، ستادی ایجاد شد تا در پیاده‌روی اربعین حسینی موکب برپا کنند.

وی با بیان اینکه سال 93 اولین موکب را ایجاد کردیم، افزود: اولین موکب در عمود 777 برپا شد و سال بعد یعنی در سال 94 یک موکب در کربلا اضافه کردیم و سال 95 هم همان دو موکب تکرار شد.

احمدی، هیئت مدیره ستاد بیعت حسینی مازندران را متشکل از 10 نفر عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های ستادی، مدیریتی و هماهنگی‌های لازم بر عهده این 10 نفر است.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران با بیان اینکه یک گروه پیش‌قراول 20 مهرماه برای ایجاد زیرساخت‌های موکب عازم عراق می‌شوند، اظهار کرد: فعالیت ستاد بیعت حسینی برای حضور بهتر در اربعین امسال از مردادماه آغاز شده است.
 
وی گفت: مکان موکب مازندرانی‌ها در کربلا متغیر است اما حوالی «شارع‌العباس» که خیابان منتهی به حرم حضرت ابوالفضل (ع) است قرار دارد.

احمدی به ایجاد موکب در مرز مهران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز و احساس رسیدگی به نیازهای اولیه مردم، قصد داریم در مرز مهران نیز موکبی را برپا کنیم.

وی خدمات ارائه شده در موکب‌های ستاد بیعت حسینی مازندران را کامل دانست و تاکید کرد: سال گذشته در موکب عمود 777 به 3 هزار نفر وهده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام دادیم و همچنین در موکب کربلا نیز به همین مقدار از تمامی خدمات بهره‌ می‌برند.

احمدی با بیان اینکه تیم پزشکی و خدماتی کامل در موکب‌ها حضور دارند، تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها در این موکب‌ها از نذورات مردمی است که هر سال به حساب ستاد مردمی بیعت حسینی واریز می‌شود.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندرانف کشور عراق را مشتاق به حضور موکب‌های ایرانی دانست و اظهار کرد: زائران مازندرانی می‌توانند در زمان پیاده‌روی اربعین به موکب مستقر در عمود 777 که در حد فاصل 45 کیلومتری نجف و 35 کیلومتری عراق قرار دارد مراجعه کنند.

وی اربعین را اجتماع بزرگ شیعیان جهان دانست و بیان داشت: در کربلا شیعیانی از کشورهای آمریکایی و آفریقایی را مشاهده کردیم شوق حضور در مراسم اربعین را داشتند حتی شیعیانی از آسیای دور خود را به مراسم اربعین رساندند.

احمدی با بیان اینکه اربعین، مناسک حج و کربلا کعبه شیعیان است، افزود: عراقی‌های اهل بصره 400 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند تا خود را به اربعین امام حسین در کربلا برسانند.

مسئول ستاد بیعت حسینی استان مازندران در پایان از خیران، مردم و دلسوختگان حسینی خواست تا نذورات خود را به شماره حساب ستاد مردمی بیعت حسینی (3102042017355300001) بانک انصار واریز نمایند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها