تلاش های انگلیس برای مداخله در سوریه

دیوید کامرون در همراهی کامل با سیاست های مداخله جویانه امریکا در رابطه با سوریه در پی کسب موافقت سازمان ملل و همچنین نمایندگان مجلس انگلیس برای حمله به سوریه می باشد.
کد خبر: ۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵ - 28August 2013

تلاش های انگلیس برای مداخله در سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخست وزیر انگلیس در همراهی کامل با امریکا در مطرح ساختن اتهاماتی در رابطه با استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ضمن گفتگوی تلفنی با باراک اوباما و تکرار اتهامات خود علیه سوریه در پی آن است با پیشنهاد قطعنامه ای برای دخالت در سوریه، موافقت سازمان ملل را برای برای حمله به این کشور کسب نماید.

طبق گزارش "گاردین": نخست وزیر انگلیس تلاش دارد برای فراهم نمودن مجوزهای لازم برای مداخله در سوریه ضمن برگزاری جلسه فوق العاده مجلس نمایندگان انگلیس برای کسب موافقت آنها با حمله به سوریه، قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه نماید تا با محکومیت دولت سوریه زمینه لازم را برای حمله و مداخله مستقیم در سوریه فراهم نماید.

گفتنی است دیوید کامرون در حالی این برنامه ها را تعقیب می نماید که شب گذشته نیز در دومین گفتگوی تلفنی با باراک اوباما در مورد بحران سلاح شیمیایی در سوریه بر اتهامات مشترک دو طرف علیه دولت سوریه بدون ارائه اسناد لازم تاکید کرد.

در این رابطه باید این نکته را خاطر نشان کرد که هر چند ممکن است مجلس انگلیس با هدف و برنامه دیوید کامرون برای مداخله در سوریه موافقت نماید، ولی با توجه به مخالف اساسی روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت با سیاست های مداخله جویانه امریکا و انگلیس در قبال سوریه و رای وتو این کشور در این موضوع، این کشورها نخواهند توانست موافقت شورای امنیت را برای مشروع نمودن مداخله در سوریه کسب نمایند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار