سرهنگ رمضانی به دفاع پرس خبر داد؛

تجهیز تمامی استان‌های کشور به آزمایشگاه‌های تشخیص جرایم سایبری

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا از تجهیز تمامی استان‌های کشور به آزمایشگاه‌های تشخیص جرایم سایبری با عنوان «سایبر فارنزیک» خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ - 30July 2017
تجهیز تمامی استان‌های کشور به آزمایشگاه‌های تشخیص جرایم سایبریسرهنگ «حسین رمضانی» معاون امور بین‌ الملل و حقوقی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص آزمایشگاه‌های پلیس فتا جهت کشف جرایم سایبری اظهار داشت: مهمترین مسئله در پی‌جویی جرایم سایبری، «سایبر فارنزیک» است؛ به عنوان مثال ممکن است بعضی مواقع مجرمین اعتراف کنند اما ادله جرم از تجهیزات آن‌ها مشخص نشود و برای پلیس و مراکز قضایی این مهم است که بتوانیم ادله دیجیتال جرم را از تجهیزات مجرمین استخراج کنیم.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات پلیس فتا در جهان بر مبنای استانداردهایی است، عنوان کرد: ما تجهیزات سایبر فارنزیک که به آزمایشگاه‌های سایبر فارنزیک مشهور هستند، را در اختیار داریم. همچنین در حوزه‌های موبایل فارنزیک، کامپیوتر فارنزیک و نت‌ورک فارنزیک نیز تجهیزاتی با استاندارهای بین المللی داریم.
 
معاون امور بین‌ الملل و حقوقی پلیس فتا خاطرنشان کرد: 31 استان کشور به آزمایشگاه سایبر فارنزیک مجهز شده‌اند و در حوزه پیگیری جرایم سایبری انجام وظیفه می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: با در اختیار داشتن تجهیزات سایبر فارنزیک، جرم را با وسایلی که از مجرمین کشف کرده‌ایم به آنان اثبات و آنان را به محاکم قضایی معرفی می‌کنیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار