من انقلابی‌ام (24)/ سردار مرادحسنی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

مردم کردستان با خون وفاداری به انقلاب را ثابت کردند/ اتحاد شیعه و سنی در کردستان الگویی جهانی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه مردم کردستان با خون خود، صداقتشان را نسبت به انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند، گفت: اتحاد شیعه و سنی در کردستان ایران، نمونه و الگویی جهانی است.
کد خبر: ۲۵۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ - 30July 2017
مردم کردستان با خون وفاداری به انقلاب را ثابت کردند/ اتحاد شیعی و سنی در کردستان الگویی جهانی است

سردار «مراد حسنی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب و شمال‌غرب، با بیان اینکه مردم کردستان با ایثار، فدارکاری و مجاهدت‌هایشان تاریخ‌ساز شدند، اظهار داشت: استان کردستان در سرافرازی‌های حاصل شده در دوران دفاع مقدس سهم زیادی داشته‌است.

وی گفت: مردم کردستان در دو جبهه امنیتی و کلاسیک مبارزه کرده‎‌اند. در بعد امنیتی شهدایی چون شهیدان نمکی‌ها تقدیم شده‌اند. این مردم با ایثارگری خود آوازه کردستان را بیشتر کرده‎اند. در کردستان خانواده‌های شش شهید نیز وجود دارد که هیچ توقعی از انقلاب ندارند و دوباره به دنبال فرصتی برای خدمت به انقلاب هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان خاطر نشان کرد: در طول دوران 8 سال دفاع مقدس، این منطقه بیش از 22 هزار شهید، تقدیم به انقلاب اسلامی کرده است. بیش از 10 هزار جانباز در این منطقه تقدیم انقلاب شده که باعث شده 2400 نقطه یادمانی و حماسی در این منطقه شناسایی شود. کردستان به دنیا ثابت کرد که حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی بود.

سردار حسنی افزود:‌ نسل‌هایی که امام خمینی (ره) از رزمندگان پیش‌بینی کرده بود، باعث شدند تا ضد انقلاب در کردستان سرکوب شود و به جهان ثابت شود حکومت ما بر سه رکن «مکتب»، «مردم» و «رهبری» ایجاد شده است. امروز نگرانی اول استکبار، انقلاب اسلامی و نتایج حاصل شده از آن برای جهان است.

وی درباره فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: اداره کل بنیاد اقدامات خوبی برای هماهنگی در رابطه با راهیان نور داشته است تا زمینه برای حضور 500 هزار نفر زائرین به وجود آید. جذب اعتبارات عمرانی برای تکمیل شدن یادمان‌های این استان از دیگر اقدامات است. در حال حاضر روزانه چندین کاروان راهیان نور از هفت یادمان این استان بازدید و دیدن می‌کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان ادامه داد: نقش مردم کردستان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تببین نشده است و امید داریم اردوهای راهیان نور موجب تبیین این مسئله باشد. از روز اول صف مردم کردستان از ضد انقلاب جدا بوده است چرا که اگر مردم با نظام همکاری نداشتند امنیت پایدار در این استان محقق نمی‌شد.

سردار حسنی تاکید کرد: امروز امنیت پایدار در کردستان برقرار است. راهیان نور در زمینه اقتصادی به بازارهای کردستان در زمینه صنایع دستی و مراکز تجاری رونق می‌دهد و تا به امروز بی‌تاثیر نبوده است و برای دنیا این پیام را دارد که کردستان با اتحاد شیعه و سنی یک الگوی جهانی است.

وی ادامه داد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس با خونشان به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و پای وحدت را امضا کردند و صداقتشان را نشان دادند. وحدت امروز ما در کردستان می‌تواند برای جهان یک الگو باشد و مورد استفاده در عراق و سوریه قرار گیرد. امروز در کردستان شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند و به عنوان پرچمداران اسلام در تکاپو هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان درباره تولیدات هنری این بنیاد در سال جاری نیز گفت: در اوایل انقلاب فرصت مناسبی برای ثبت خاطرات و ایثارگری‌ها وجود نداشت لذا بسیاری از صحنه‌های زیبا از دست رفته است اما ما تلاش داریم اثرات و خاطرات باقی مانده را مستندسازی کنیم. جمع‎‌آوری فیلم، خاطرات و دست‌نوشته‌ها با امضای قرارداد با هنرمندان کردستان در دست اقدام است.

سردار حسنی اظهار داشت: کنگره شهدای استان کردستان در سال 1397 برگزار خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم حدود 80 عنوان کتاب را در این مراسم رونمایی کنیم و تولیدات با کیفیتی را در زمینه خاطرات شهدا ارائه کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها