صد و پانزدهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا-3/

بازداشت تعدادی از افراد در رابطه با پرونده موسسه مالی آرمان

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری 6-5 نفر در رابطه با تخلفات موسسه مالی و اعتباری آرمان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ - 30July 2017
بازداشت تعدادی از افراد در رابطه با پرونده موسسه مالی آرمان
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه در ادامه صد و پانزدهمین نشست با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موسسات بانکی اظهار داشت: در مورد موسسه اعتباری کاسپین که برای رسیدگی به هشت تعاونی منحل شده به وجود آمد، قرار بر این بود که اموال و تعهدات این تعاونی‌ها به کاسپین منتقل شود، حال اینکه در این رابطه غفلتی صورت گرفت و آن اینکه بدون رعایت مفاصا حساب از این تعاونی‌ها تعهداتشان به کاسپین سپرده شد، اما بعد از اینکه کاسپین شروع به فعالیت کرد با بدهی سنگین تعاونی‌ها منحل شده مواجه شد. به همین دلیل موجودی حساب آن‌ها کفاف همه‌ی تعهدات را نمی‌داد، لذا با مشکل مواجه شدند.
 
محسنی اژه‌ای تصریح کرد: با این وجود دادستانی و بانک مرکزی برای حل مشکل سپرده‌گذاران وارد عمل شدند، البته از 8 تعاونی منحل شده، 3 تعاونی مشکل داشت که قرار شده از پنجشنبه این هفته تا سقف 20 میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت شود. 
 
وی در خصوص موسسات مالی و اعتباری آرمان هم اعلام کرد: در خصوص تخلفات این موسسه هم مشغول رسیدگی هستیم، به نحوی که تاکنون 6-5 نفر در رابطه با این موسسه با قرار رسیدگی بازداشت شده‌اند.
 
2 اشتباه «ماه عسل» در رابطه با کمک به زندانیان
 
اژه‌ای در ادامه با اشاره به برنامه تلویزیونی «ماه عسل» که برنامه‌ای برای کمک به زندانیان غیر عمد داشت و حاشیه‌هایی را به وجود آورد، گفت: یک قاعده کلی وجود آورد بدین صورت که برخی افراد در زندان هستند که بدهی زیادی ندارند که مردم به این‌ها کمک می‌کنند. برخی دیگر هم هستند که علاوه بر متهم شدن به حبس و شلاق در عین حال بدهی هم دارند که در خصوص این افراد هم بعضا مردم کمک‌هایی را انجام می‌دهند اما در رابطه با برنامه ماه عسل دو مورد وجود داشت که بی اشکال نبود، اول اینکه مخاطب به گونه‌ای تلقی کرد پولی که گرفته می‌شود کمک به محکومین غیر عمد است، این اشتباه صورت گرفت و به آن‌ها تذکر داده شد تا شفاف بگویند که در شب‌های بعد این مورد اصلاح شد.
 
وی افزود: اشکال دوم هم بدین صورت بود که در این برنامه عنوان شد فردی به خاطر یک میلیون تومان، ده سال است در زندان محکومیت خود را سپری می‌کند که این باعث شد فردای آن روز موضوع را پیگیری کنم که در پیگیری‌ها متوجه شدم، این فرد دارای جرایم متعددی از جمله سرقت که بالای 10 سال محکومیت دارد، است. علاوه بر این 28 میلیون تومان هم بدهکاری دارد که به یکی از بدهکاران یک میلیون بدهی داشت. این مورد به صورت کامل در برنامه گفته نشد. بنا بر این اصل موضوع آنچه مردم در ماه رمضان برای کمک به زندانیان انجام می‌دهند، کار پسندیده‌ای است.
 
وی در مورد اظهارات رئیس دولت سابق و بقایی بیان داشت: هر کس، چه از این طایفه و غیر این طایفه خلاف واقع بیانی داشته باشد به وضعیت آن‌ها رسیدگی می‌شود؛ به عبارتی دیگر نسبت به خلاف قانون اقدامات مجرمانه‌ای هر کس داشته باشد در مورد آن رسیدگی می‌شود.
 
انتهای پیام/231 
نظر شما
پربیننده ها