عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اگر به اصل انقلاب بازگردیم نباید از آمریکا بترسیم

«رحیم پور ازغدی» گفت: اگر به اصل انقلاب بازگردیم نباید از آمریکا بترسیم، بلکه باید از بی‌برنامگی‌های خودمان بترسیم.
کد خبر: ۲۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ - 30July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حسن رحیم پور ازغدی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  امشب در همایش «حرم، پایگاه فرهنگ و بصیرت» در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: در پیام و نامه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به آستان قدس به اصول مختلفی اشاره شده که یکی از آنها تاکید بر نشر درست معارف امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) است زیرا گاهی اگر زمینه درست را نشناسیم دچار خطا می‌شویم و صرف پول زیاد در اماکن زیارتی به جای معارف، تاثیر زیادی ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دین باید آگاهی‌بخش باشد، عنوان کرد: هر دینی با هر تفسیری توان تمدن‌سازی ندارد و معیار ایمان و دین‌داری تعقل و تفقه در دین، صداقت و حفظ امانت است و تعداد نماز و روزه‌ها معیار دین‌داری نیست بلکه عمل به ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: از دیگر اصولی که آستان قدس باید به آن توجه کند مسئله حقوق مظلومان است و حرم امام رضا(ع) نباید جایگاه ویژه‌ای برای اغنیا و اشراف باشد زیرا در منطق توحیدی هیچ‌کس مالک حقیقی چیزی نیست و در تولید، توزیع و مصرف باید عدالت رعایت شود، همچنین سلامت مالی نیز از موضوعات مهم است زیرا هر جا پول زیاد است خطر سوء استفاده و فساد مالی وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه هیچ ‌شخص و نهادی مصون از پاسخگویی نیست، گفت: در منطق امام رضا(ع) تمام کارمندان نهادهای مالی باید پاسخگو باشند و هیچ‌کس مصون نیست زیرا مال خداوند و مردم است و به همین دلیل امورات مالی باید کاملا شفاف باشد، همچنین برخی فکر می‌کنند نهادهایی که متولی دین هستند نباید مورد انتقاد و سوال قرار بگیرند اما طبق روایات این نهادها نیز باید امر به معروف و انتقادها را پذیرا باشند چون قداست‌شان بیشتر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توجه خاص امام رضا(ع) به شعرا خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به شعر دعبل توجه خاص نشان دادند زیرا شعر، هنر روز آن زمان بود و اگر امام رضا(ع) در جامعه کنونی بودند ارزش ویژه‌ای برای کارهای هنری قائل می‌شدند و در عرصه‌های مختلف هنر و رسانه کادرسازی و تربیت نیرو انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: نسل قدیم سنگینی بار تسلط را احساس نمی‌کردند اما نسل جدید حس می‌کنند و این لطف خداست که می‌خواهد جامعه را نجات دهد، همچنین زمانی که افراد آگاه می‌شوند سوال‌هایشان نسبت به موضوعات مختلف بیشتر می‌شود و باید از این توسعه تفکر استقبال کنیم و اجازه بدهیم هر شخصی با هر عقیده‌ای آزادانه سوال های خود را بپرسد و نگرانی نداشته باشد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه سطح فکر نسل قدیم پایین تر بوده است، گفت: علت کمتر بودن سطح تفکر حضور در یک فضا با یک مخاطب و عدم وجود رقیب است اما امروزه باید با منطق و زبان روز آشنا باشیم تا بتوانیم پاسخگوی کنجکاوی‌های عصر جدید باشیم، همچنین یکی از شرایط ورود به حکومت، خداترسی است و افرادی که به خدا اعتقاد ندارند نباید بر جان و مال مردم مسلط شوند زیرا قانون را دور می‌زنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سیاست و حکومت ذاتاٌ سکولار نیست، افزود: امام رضا(ع) با حکومت بنی عباس سازش نکردند بلکه آن‌ها را مجبور به تغیبر گفتمان کردند و این سبب ایجاد انشعاب در حکومت بنی عباس شد.

وی بیان کرد: اگر به اصل انقلاب بازگردیم نباید از آمریکا بترسیم بلکه باید از بی‌برنامگی‌های خودمان بترسیم، دهه 60 اوضاع کشور بسیار بدتر از اکنون بود اما محکم ایستادیم و پیروز شدیم.

منبع: رویکرد 24


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار