امیر پوردستان در یادواره شهدای مسجد لولاگر:

تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح بر مواضع گروهک‌های تروریستی در منطقه و تحرکات جنگنده‌ها و شناورها گفت: نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند.
کد خبر: ۲۵۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ - 30July 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمد رضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در چهاردهمین یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر تهران و گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: امروز یکی از ماموریت‌های مهم ارتش، سپاه و نیروهای مسلح رصد تحرکات در مرزها، منطقه و جهان است.

وی افزود: به طور مثال ما می‌دانیم که در پایگاه‌های هوایی کشورهای منطقه چند جنگنده وجود دارد و چه مسیر پروازی را طی می‌کنند. همچنین تمامی شناورهای موجود در آب‌های آزاد منطقه اعم از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان رصد می‌شوند و هر نوع ناوی که وارد منطقه و خارج شود را زیر نظر داریم.

جانشین فرمانده کل ارتش در مورد اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح بر گروهک‌های تروریستی در منطقه نیز گفت: از حضور داعش در استان دیالی عراق و چند استان افغانستان و حتی نقاطی که تجمع دارند، اطلاع داریم و آنان را تحت نظر گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: کارشناسان اطلاعاتی، این اطلاعات را تحلیل و در اختیار دیگر نیروها می‌گذارند تا بنا بر آن ظرفیت‌های دفاعی ایجاد شود.

امیر پوردستان با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح غافلگیر نمی‌شوند، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد تهدیدی را متوجه ایران اسلامی کند، تهدیدکننده را از عمل خود پشیمان می‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان یک مقام مسئول و مطلع عرض می‌کنم که آمریکایی‌ها 14 سال گزینه‌شان روی میز بود اما جرات نداشتند اقدامی بکنند، چون می‌دیدند که مردمی تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا در صحنه حضور دارند و منتظر اشاره او هستند. نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج نیز در اوج آمادگی و فداکاری می‌باشند.
 
تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود 
 
نسبت به آمریکا نباید خوش گمان باشیم

امیر پوردستان در بخش نخست صحبت‌های خود با تبریک دهه کرامت و با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه از دشمن پرهیز کن؛ به ویژه دشمنی که از در صلح و دوستی وارد می‌شود، عنوان کرد: آمریکا تا دیروز مترصد بمباران تاسیسات هسته‌ای و فتنه در کشور بود و امروز از در دوستی وارد شده است و می‌گوید توانمندی موشکی خود را کنار بگذارید تا کشورهای دیگر در کشورتان سرمایه‌گذاری کنند که امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند از این مورد پرهیز کنید، هوشیار باشید و خوش گمانی را کنار بگذارید.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که ما را از پای درآورند، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید نسبت به آنان خوش گمان باشیم.

مزیت‌های ایران پیش از انقلاب برای آمریکا

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ سرد، جهان به صورت هسته پیرامون و توسط دو قطب آمریکا و شوروی اداره می‌شد و کشورهای دیگر زیر چتر و سلطه این دو کشور بودند. برخی از کشورهای منطقه ما از جمله ایران و اروپای غربی تحت کنترل آمریکا بودند و شاید بتوان گفت، مهمترین قمر آمریکا، ایران بود که مزیت‌های بسیاری برای آن کشور داشت.

وی در ادامه به مزیت‌های ایران برای آمریکا اشاره کرد و این مزیت‌ها را قرار گرفتن ایران در شمال آبراه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، عبور 60 درصد نفت جهان از گذرگاه تنگه هرمز، هم مرزی ایران با شوروی (رقیب آمریکا)، بازار فروش محصولات آمریکایی در ایران، حفظ منافع آمریکا در منطقه توسط ارتش ایران و قرار گرفتن ایران در جبهه جلویی ناتو در برابر ورشو برشمرد.

امیر پوردستان افزود: با این مزیت‌ها، آمریکا می‌توانست مسیر انرژی را کنترل کند و اگر کارخانجاتی در جهان بیش از حد تعیین شده تولید می‌کردند، صدور نفت به آن‌ها را متوقف می‌کرد. همچنین از طریق 3 هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی و آبی ایران با شوروی، تمامی تحرکات آن‌ها را با سیستم‌های راداری زیر نظر داشت.

تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود 

نگرانی‌های آمریکا از ادبیات انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده کل ارتش‌ عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این مزیت‌ها از آمریکا گرفته شد و طبیعی است که آن‌ها از این موضوع ناراحت شوند؛ اما نگرانی اصلی آمریکا، ادبیات انقلاب اسلامی مبتنی بر استقلال، مردم‌سالاری دینی و نفی سلطه و استکبار بود. آمریکایی‌ها می‌دانستند این ادبیات در مرزهای جغرافیایی کشورمان محصور نمی‌ماند و کشورهای منطقه و جهان تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ لذا از 23 بهمن 57 حرکت‌های براندازانه را شروع کردند.

وی در تفاوت مقابله و براندازی گفت: با یک مثال این تفاوت را بیان می‌کنم. چند سال پیش ترکیه، یک جنگنده روسی را هدف قرار داد و روسیه اقدامات متقابلی را انجام داد که این اقدامات، مقابله حساب می‌شود اما جنس رفتارهای آمریکا، براندازانه بود و هدفش ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر پوردستان اضافه کرد: لذا ابتدا ایران را تحریم اقتصادی کردند. تحریم چیز تازه‌ای نیست و ملت ما از تحریم نخواهد ترسید و از خاکریز تحریم عبور کرده است. ما روزی با دستان خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادیم و امروز دست ما به همت جوانان دانشمند و متدین، پر است و بسیاری از استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شده است. ملت ما با رهبری فرمانده معظم کل قوا با شتاب در حال پیشروی است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همچنین منزوی‌سازی ایران را در دستور کار قرار دادند و تلاش کردند کشوری با ایران ارتباط نداشته و ایران در کشوری سفیر و کاردار نداشته باشد.

تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود 

جانشین فرمانده کل ارتش بیان کرد: پس از آن موج ترور را در کشور به راه انداختند که منافقین، مردی متدین، روحانی و یا ریش‌دار را در کوچه‌ای گیر می‌آوردند، ترور می‌کردند. منافقین که از کفار بدتر هستند، جهنمی را ایجاد کردند. این‌ها از مردم کوچه و بازار تا رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس را ترور کردند و به شهادت رساندند.

امیر پوردستان ادامه داد: وقتی دیدند به نتیجه نرسیدند، حامیان منافقین اذنابشان را صدا زدند و لباس قومیت‌ها را بر تن‌شان کردند و در بلوچستان، گنبد و شمالغرب کشور ناامنی به وجود آوردند و به دنبال جداسازی کردستان بودند. اما حضور مردم متدین باعث شد باز دشمن ناکام بماند.

وی عنوان کرد: دشمن پس از آن برگ دیگری رو کرد و صدام را تطمیع و کشورهای عربی را به حمایت از صدام ترغیب کرد تا به ایران حمله شود. هشت سال ما را درگیر جنگ کردند تا مبادا فرهنگ انقلاب اسلامی از کشور ایران خارج شود.

عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود

امیر پوردستان که در مراسم گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد سخنرانی می‌کرد، با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران در 27 تیر سال 67، بیان کرد: قطعنامه پذیرفته شد و ظاهرا جنگ پایان یافت اما هدف آمریکا که براندازی آمریکا بود، برآورده نشد لذا از ظرفیت‌های پلیدهایی به نام منافقین بهره برد. لذا عملیات منافقین در مرداد سال 67، طرح صد درصد آمریکایی بود.

وی با اشاره به سال پایانی جنگ، گفت: اواخر سال 66 و اوایل سال 67 شرایط خاص و ویژه‌ای در کشور، مرزها، منطقه و جهان حاکم بود. در این زمان درآمد ارزی کشور، 5 میلیارد دلار بود که 3 میلیارد آن صرف جنگ می‌شد.

تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود 

جانشین فرمانده کل ارتش در این باره افزود: کشور در آن زمان تک محصولی و وابسته به نفت بود که متاسفانه اکنون نیز اینگونه است. فروش نفت به سختی صورت می‌گرفت و اسکله بارگیری نفت که در جزیره خارک قرار داشت، همه ساعته زیر آتش جنگنده‌های دشمن بعثی بود و پدافند هوایی ماموریت بسیار مهمی در این جزیره داشت. همچنین نفتکش برای عبور از خلیج فارس نیازمند اسکورت هوایی و دریایی بودند که نیروهای دریایی و هوایی ارتش در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کردند و باید درباره آن گفته شود.

وی عنوان کرد: ایران در جنگ تحمیلی مظلوم مقتدر بود. در تمامی جنگ‌های جهان یک سو آمریکا یا شوروی بود اما در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، شرق و غرب پشتیبان صدام بودند. این توطئه‌ها نشان می‌دهد که یک دست غیبی این نظام را هدایت می‌کند و می‌توان عنایت امام زمان (عج) را مشاهده کرد. در کشور شیلی کامیون‌دارها اعتصاب کردند، حکومتش سرنگون شد اما ایران اسلامی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده است.

جانشین فرمانده کل ارتش در خصوص شرایط سال 67 بیان داشت: در آن سال قطعات بالگردها و هواپیماها نیازمند تعمیر و تعویض بود. تمامی این بالگردها آمریکایی بودند و ما نمی‌توانستیم از آمریکا چیزی بخریم و با چندین برابر هزینه و دست چندم باید خرید می‌کردیم. و اینکه عراق در سال پایانی جنگ رشد کرد. عراق در ابتدای جنگ 12 لشکر و در پایان 50 لشکر داشت. همچنین در یک قرارداد 12 میلیارد صرف خرید تجهیزات نظامی کرد. سال 67 وقتی عملیاتی انجام می‌شد، در دشت پر از تانک و نفربر بود.

وی خاطرنشان کرد: صدام تلاش داشت تا قبل از پذیرش قطعنامه توسط ایران، اراضی عراق که در اختیار ایران بود را پس بگیرد و تلاش داشت اسیر زیادی از ایران بگیرد که با توجه به حمایت‌های مستقیم آمریکا به این اهدافش رسید.

امیر پوردستان عنوان کرد: امام در سال 67، جام زهر را نوشیدند. قطعنامه 598 پذیرفته شد اما آمریکایی‌ها به دنبال سرنگونی ایران بودند و عملیات فروغ جاویدان را ساماندهی کردند. نمایندگان کنگره آمریکا و چند تن از سناتورهای آمریکا به دولت آمریکا نامه نوشتند که از ظرفیت منافقین برای سرنگونی حکومت ایران استفاده کنید؛ به طوری که بعد یکی از آن‌ها سخنرانی کرد و گفت که در آینده نزدیک از مهران تا تهران می‌توانیم پیاده‌روی کنیم.

عملیات مرصاد برکات زیادی برای کشور داشت

وی خاطرنشان ساخت: 3 مرداد، عملیات فروغ جاویدان آغاز شد و طرحشان این بود عراق تا سرپل ذهاب بیاید و منافقین از خط عبور کنند. این کار انجام شد و منافقین با 5 هزار نیرو در قالب 32 تیپ رزمی وارد عمل شدند. برای محورها مسئول انتخاب کردند و حتی زمان‌بندی نیز انجام دادند که در فلان ساعت، کجا باشند. آنان اطمینان داشتند، موفق می‌شوند زیرا آمریکایی‌ها عناصری را به کشور نفوذ داده و بسترسازی کرده بودند.

تمامی جنگنده‌ها و شناورهای جنگی موجود در منطقه را تحت نظر داریم/ عملیات منافقین پس از پذیرش قطعنامه آمریکایی بود 

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در جریان این عملیات، مردم اسلام آباد غرب شهر را تخلیه کردند و بخش زیادی از مردم به سمت کرمانشاه حرکت کردند و منافقین در صف مردم گیر کردند. صیاد شیرازی می‌فرمود این لطف خدا بود که مردم جلوی منافقین را بگیرند. اینان اگر از چهارزبر عبور می‌کردند، کسی جلودارشان نبود اما این وقفه موجب شد مردم، بسیج و فرماندهان نظامی بتوانند جلویشان را بگیرند. همچنین نیروهای بسیاری از جنوب کشور به غرب آمدند.

امیر پوردستان در مورد نقش شهید صیاد شیرازی در عملیات مرصاد بیان داشت: وی شب عملیات مرصاد در پایگاه هوانیروز کرمانشاه حضور یافت و تیم‌های آتش را آماده کرد. خودش نیز با بالگرد 214 از محورها شناسایی داشت. در جریان این عملیات، اولین راکت بالگردها به خودرو حامل مهمات خورد و جهنمی از آتش برپا شد. خلبانان نهاجا نیز ابتدا و انتهای ستون منافقین را زدند و بالگردهای هوانیروز نیروها را پشت سر منافقین هلی برن کردند.

وی در پایان بیان داشت: در عملیات مرصاد برکت‌های زیادی نصیب نیروهای مسلح شد که یکی از انان سرازیر شدن موج مردم به سوی جبهه‌ها بود و نظام ایران اسلامی، اقتدارش افزایش یافت.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار