پیشنهاد یمن به عربستان: در موسم حج جنگ متوقف شود

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن رژیم سعودی را دعوت کرد که به ماه‌های حرام احترام بگذارد و اجازه بدهد که با آتش‌بس در موسم حج، حجاج یمنی نیز به مکه بروند.
کد خبر: ۲۵۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ - 31July 2017
در موسم حج جنگ متوقف شود

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از رژیم سعودی خواست تا مانع ادای فریضه حج یمنی‌ها نشود.

الحوثی در مطلبی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، عربستان را به امضای توافق آتش‌بس واقعی دعوت کرد و از این کشور خواست تا راه را برای حجاج یمنی جهت ادای فریضه حج، که رکنی از ارکان اسلام است، باز کند.

الحوثی نوشت: عربستان را به امضای آتش‌بسی عملی در بیت‌الله الحرام که همه را در همه محورهای نبرد و رویارویی نظامی به عدم ادامه جنگ و شکستن محاصره و اجازه به یمنی‌ها برای ادای حج متعهد می‌کند، فرا می‌خوانم تا ماه‌های حرام به پایان برسد و احترام آنچه خدا احترام گذاشتن به آن را واجب کرده است، حفظ شود.

عربستان از فروردین سال 1394 یمن را آماج حملات خود قرار داد. پیش از این نیز ریاض به درخواست‌ها برای توقف جنگ در ماه‌های حرام و همچنین ماه رمضان بی‌توجهی کرده بود. 

الحوثی با بیان اینکه عربستان در 2 سال گذشته مانع یمنی‌ها برای ادای فریضه حج شده است، گفت: «رژیم حاکم بر عربستان است که جنگ را تحمیل کرده است و توقف آن را رد می‌کند یا به آتش‌بس‌ها پایبند نیست... همه این را می‌دانند.»

این مقام عالی‌رتبه یمنی گفت: همانطور که رژیم سعودی مسئول تبعات جنگ است، مسئول عدم ادای حج یمنی‌ها هم هست.

شبکه خبری المسیره یمن نیز با انتشار این خبر تأکید کرد که سعودی‌ها فریضه حج را در امور سیاسی دخیل می‌کنند و در همین رابطه اکنون مانع حج حجاج قطری نیز شده‌اند. 

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار