رئیس دیوان عدالت اداری:

چرا از اینکه ارزش‌های اسلامی را تبلیغ کنیم ابا داریم

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه آنچه روایات و آموزه‌های دینی بر آن تأکید دارد محدودیت نیست که برخی بر آن مانور می‌دهند، تصریح کرد: معلوم نیست چرا از اینکه ارزش‌های اسلامی را تبلیغ کنیم ابا داریم و خجالت می‌کشیم با سربلندی احکام اسلام را بیان کنیم.
کد خبر: ۲۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 12August 2014

چرا از اینکه ارزش‌های اسلامی را تبلیغ کنیم ابا داریم

به گزارش  "دفاع پرس" به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجتالاسلام والمسلمین "منتظری" رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در واکنش به اظهارنظر برخی مسئولان به ویژه متولیان امر فرهنگ کشور و مخالفت آنها با موضوع تفکیک جنسیتی در محیطهای کاری گفت: گاهی از زبان مسئولان شنیده میشود که ما با تفکیک جنسیتی مخالفیم، حال آنکه مخالفت با تفکیک جنسیتی میان زن و مرد نامحرم در حقیقت نوعی مخالفت با احکام اسلامی شناخته میشود.

وی افزود: آیا آقایان روایات اسلامی را میبینند و چنین حرفی میزنند؟ اگر احکام دینی را نمیدانند خوب است قبل از اظهارنظر از کارشناسان امور دینی سوال کنند.
 
منتظری تصریح کرد: یکی از مسائلی که در جامعه ما رواج یافته که گاهی در آن روابط خلاف شرع دیده میشود رابطه میان زن و مرد است که در این گونه روابط، موازین اسلامی رعایت نمیشود، حال آنکه احکام مربوط به روابط زن و مرد از احکام روشن قرآنی است و احادیث و روایات ما نیز بر رعایت حدود در این امر تاکید دارد.
 
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به این که عفاف و رعایت حدود شرعی در ارتباط زن و مرد نامحرم به معنی تحفظ و پیشگیری از برخی روابط نامشروع و ناسالم است، اضافه کرد: در عین داشتن چنین آموزههایی، متأسفانه اوضاع به نحوی شده است که اگر کسی حرفی بزند و مسأله حفظ حریم زن و مرد را مطرح کند یا بخواهد در این زمینه اقدامی انجام دهد، مورد تهاجم یا تمسخر قرار میگیرد.
 
وی ادامه داد: از زمان سلطه انگلیس در دوره رضاخان فرهنگ منحط غربی در کشور حاکم شد. آنان با حذف اجرای برخی حدود اسلامی، حریمها را از بین بردند و این روند متأسفانه همچنان تا امروز ادامه یافت به نحوی که در نظام جمهوری اسلامی نیز برخی تلاش دارند همان مسیر ادامه یابد.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری با بیان این نکته که تفکیک جنسیتی و ایجاد حریمهایی در برخورد میان زن و مرد به هیچ وجه به معنی محدود کردن زنان و ممانعت از اشتغال آنها نیست، تصریح کرد: هیچکس مخالف رشد علمی و و ارتقای جایگاه زنان و همچنین اشتغال آنان نیست بلکه منظور از چنین اقدامی حفظ کرامت و شأن بانوان است.
 
رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: بررسی و تحلیلهای علمی و اجتماعی نشان میدهد که مهمترین منشاء بسیاری از آسیبهای اخلاقی و جنایات، از بین رفتن کیان خانواده و سست شدن بنیان آن بر اثر رعایت نکردن حدود شرعی در ارتباط میان زنان و مردان است.
 
وی با اشاره به اینکه آنچه روایات و آموزههای دینی بر آن تأکید دارد محدودیت نیست که برخی بر آن مانور میدهند، تصریح کرد: معلوم نیست چرا از اینکه ارزشهای اسلامی را تبلیغ کنیم ابا داریم و خجالت میکشیم با سربلندی احکام اسلام را بیان کنیم.
 
حجتالاسلام و المسلمین منتظری گفت: در حالی که روابط زن و مرد در دنیای کنونی هیچ حد و مرزی ندارد، دانشمندان، روانشناسان و عالمان علوم اجتماعی غربی که منصفند، با بررسی عوارض چنین ارتباطاتی تصریح میکنند که این حد از اختلاط میان زن و مرد روا نیست زیرا نه تنها از آن سودی نبردهاند بلکه متضرر نیز شده است. آمار و عملکردها نیز نشان از این واقعیت دارد.
 
وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری نیز طی سالهای پیش نسبت به تفکیک محیط کاری زنان از مردان اقدام کرده است، اقدام شهرداری را در این ارتباط اقدامی پسندیده عنوان کرد و گفت: با سربلندی میگوییم چنین اقداماتی به منظور رعایت حدود اسلامی و حریم میان زن و مرد لازم است و این امکان را فراهم میکند که زنان در محیط کاری خود آزادتر باشند.
 
حجتالاسلام منتظری با تأکید بر رویکرد اجرای تفکیک جنسیتی در دانشگاهها و سایر ادارات و مراکز تا حد ممکن، اظهار داشت: اگر مخالفت با تفکیک جنسیتی مخالفت با احکام اسلام نیست، نامش چیست و چه اصراری است که برخی اشخاص این موضوع را در کلام و رسانههای خود مطرح کنند؟
 
رئیس دیوان عدالت اداری همچنین ضمن اشاره به اینکه معنا ندارد که ما برای خوشآمد غربیها احکام اسلامی را تعطیل کنیم،  ادامه داد: مگر غرب از نظام جمهوری اسلامی خوشش میآید که از اجرای احکام اسلامی در آن راضی باشد و انتظار تعریف و تمجید از آنها داشته باشیم، حال آنکه ما وقتی میگوییم جمهوری اسلامی، باید خود را مقید بدانیم که احکام ریز اسلامی را نیز در کشور رعایت کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار